Vreemde activiteiten(strepen op scherm, vragen om updates van gedelete items) en zeer langzame Mac

AnaAna
April 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sinds een nieuwe harde schijf (maar weet niet of dat er mee te maken heeft) heb ik bij tijd en wijle vreemde strepen op mn scherm. soms verdwijnt scherm geheel onder een 'ander' scherm. De boel loopt vast. Moet computer soms 5x per dag opnieuw starten. Ook krijg ik de vraag of ik programma's wil updaten die allang niet meer op m'n systeem staan. Waarvan ik echt alles heb gewist. Ben al terug geweest naar Apple store, maar daar deed ie het als een zonnetje ??????? Lijkt me sterk. Het lijkt alsof er een geest in mn Mac zit. Wat te doen ? Kan schijf niet herstellen omdat CD drive CD uit blijft werpen. Draai wel steeds schijfbevoegdheden herstellen, maar dat lijkt ie ook niet te doen. Als ik opnieuw kijk wat er 'fout' is zie ik dezelfde enorme lijst. Help !!!!

Reacties

  • Hallo Ana,

    Irritant om te horen, kun je even aangeven welke Mac je hebt en wat de softwareversie is waarop je Mac draait. En heb je toen je de nieuwe harde schijf geïnstalleerd hebt ook een schone installatie van Mac gedaan?
  • Hallo Joris,

    iMac 10.6.8 (snow leopard als ik me niet vergis) met processor: 2.16GHz Intel Core 2Duo
    Toen harde schijf werd geïnstaleerd heeft de technische dienst van Apple hem helemaal schoon gemaakt en alles teruggezet via Time Machine (back-up).
    Dank in ieder geval al voor je reactie !!
  • Hallo Joris.

    Na aanleiding van je vraag of ik schone installatie van Mac had gedaan heb ik toch maar mijn harde schijf zelf gewist en opnieuw Snow Leopard geïnstalleerd.
    Alles teruggezet via Time Machine, updates gedraaid en..........so far so good !!!
    Ontzettende dank !!! (ik ging ervanuit dat ze dat allemaal keurig hadden gedaan bij Apple) :-)
  • timoshatimosha    Moderator
    @Ana

    Goed dat het opgelost is ;-) Als je de herinstallatie gedaan hebt met de Snow Leopard DVD's die met de iMac werden meegeleverd zou alles goed moeten blijven werken.

    Ik laat het topic nog open. Zouden er nog problemen optreden gaan we hier verder.
  • Te vroeg gejuicht !! Het begint weer het gedonder met de streepjes parade !! :-(
    Heb orginele DVD gebruikt maar kon kiezen uit 2 schijven om te wissen. Hitachi blablabla en mijn schijf (als soort subschijf eronder) ik heb mijn schijf gewist. Na controle bij schijfhulpprogramma stond er: schijf is in orde, waar voorheen stond: schijf is beschadigd en moet hersteld worden.
    Toch iets anders mis ? Vond het ook lang duren het hertstel. 3 uur voor Snow Leopard en 18 uur voor TimeMachine !
Log In of Registreer om te reageren.