Airport-Time-Capsule vice versa Ziggo modem vraag

Al heel lang elke ochtend als wij ontbijten en ondertussen wat met de iPhone werken valt regelmatig de Wifi weg. Loop ik naar het apparaat de Apple Airport 2 TB Time Capsule toe dan brand altijd het lampje gewoon groen. Ga ik naar de instellingen vd devices dan kan ik het netwerk meestal gewoon aanvinken, soms is het er even of wat langer niet, maar binnen een paar minuten verschijnt het altijd wel weer.

Soms denk ik, dan zal het de afstand zijn. Maar zoals net was het weer bij beide iPhones en een iPad uitgevallen en toen het zich herstelde had de iPhone die het verst af was eerder verbinding dan de dichtsbijzijnde iPad en iPhone. Het verschil is één meter.

Dan was vandaag toevallig het lampje vd Airport wel een keer oranje ipv groen, iets dat ik nog niet eerder gezien heb, altijd brand het nog groen als ik ernaar ga kijken zodra de verbinding is verbroken. Doch het herstelde zich snel terwijl ik erbij stond.

Waar ligt het nu aan, is dat de bekabelde verbinding met de modem en de Airport die wegvalt? Of is het de Airport die niet meer naar behoren werkt? Of heeft het toch met de draadloze connectie vanaf de iPhone’s en iPads te maken. Wel vallen die connecties gelijk weg, maar herstelde, (vandaag geconstateerd dus) de ene die het verst weg was zich eerder dan die iets dichterbij (1 meter) van de Airport was.

Hoe controleer ik of het iets van de connectie tussen de modem en de aansluitkast in de straat is en dan natuurlijk ook tussen de modem en mijn Airport of dat het aan de modem ligt of dat het aan de Airport zelf ligt of aan de iPhone’s? Gek genoeg is de verbinding tussen mijn iMac en de AirPort voor zover ik weet nog nooit weggevallen, nu gebruik ik die welke ook niet in de kamer waar we de iPhones gebruiken staat, ook niet zo vaak, dus echt afmeten, vergelijken kan dan ook niet. Dat de verbinding voor korte tijden wegvalt bemerken wij eigenlijk ook alleen ‘ s morgens met onze iPad of iPhone. Mogelijk gebeurd het ook wel op andere tijdstippen, maar dat hebben we niet gemerkt.

Wel is er al eens een monteur van Ziggo geweest en die heeft toen geconstateerd dat er iets met de modem en een kastje in de straat niet goed was. Hij heeft aan dat kastje gewerkt en het zou in orde zijn. Maar later, geen idee hoeveel later (want vaak merk je het ook niet eens op, of ga je er zelf weer aan voorbij omdat je weer connectie hebt) was het weer raak. Misschien was het helemasl daar niet door. Het lampje op de modem brand gewoon constant, dus daar is ook niets aan af te lezen. Je ziet niets flikkeren of zo. En uren en uren gaat het al gewoon weer goed. Tot de volgende keer, want het is vrijwel dagelijks.

Reacties

  • Wellicht handig om de Airport er even tussenuit te halen en WiFi rechtstreeks van het Ziggomodem te halen?
  • Hoi, Kan je mij vertellen welk type modem je op dit moment hebt van VodafoneZiggo ?
  • AdrieFlipse: De modem is een Witte CH7465LG-ZG - Ziggo6141234 en als antwoord aan Hazet, ik zou verder niet weten hoe ik wifi rechtstreeks van de Ziggo modem kan halen. Tot zover vast dank voor jullie reacties..
Log In of Registreer om te reageren.