Na opstart iMac heb ik een zwart bureaublad.

April 2023 aangepast in macOS Monterey
Jammer dat er tegenwoordig weinig oplossingen voor problemen gevonden worden of gegeven worden. Nu heb ik nog iets raars. Sinds een tijdje heb ik iets dat in een maand ongeveer al drie keer is voorgekomen, dus niet telkens. Bij opstarten van mijn iMac met systeem Monterey krijg ik een gitzwart bureaublad. Dus inplaats vsn mijn normale bureaublad afbeelding is het zwart. Wel staan alle iconen gewoon op het bureaublad, maar niet de normale bureaublad afbeelding. Na een herstart is het weer opgelost. Maar hoe komt het? En hoe voorkom ik het?

Reacties

  • Ik weet niet hoe het komt, maar ik zou eens een ander bureaublad kiezen, werkt dat ok , dan ga je terug naar het oude. Dan is er allicht een of ander voorkeurinstelling overschreven...
  • Beste Theo ik zal het eens proberen. Ben nu niet thuis, maar zal het doen. Ik kreeg ook de tip om de schijfhulp eens te draaien.
  • Ben er kwa tijd nog niet aan toegekomen. Maar wilde het nog wel uitproberen. Al heb ik er opeens ook geen last meer van gehad. Maar wat even niet is, kan weer terugkomen.
  • Schijfhulp draaien lijkt de oplossing geweest te zijn.
Log In of Registreer om te reageren.