Imac 2007 besturingssysteem installeren via stick

Ik heb een iMac 2007 gekregen en wil hier een besturingssysteem op installeren, heb via apple tips een opstart-stick gemaakt met el capitan, computer verwijst mij naar app store. Daarna een opstart stick gemaakt met OS Yosomite, echter programma wordt niet geïnstalleerd
Kan ik een opstart-stick maken met OS10,7, omdat een forumlid van meakfreak dit voorstelt en hoe doe ik dit

Reacties

  • Ik doe dit voor het eerst in mijn leven. Ik heb zelf een iMac 2013 en heb de opstart-sticks via aanwijzigingen appletips gemaakt wat volgens mij goed is gegaan, maar ik krijg het niet voor elkaar om via deze stick, zie deze wel als gele schijf bij opstarten met alt toets op scherm computer, klik op installeer en wacht. Kom dan bij hulpprogramma’s en zie daar een icoon van el capitan voor herinstallatie, klik hierop doorloop alle stappen moet zelfs mijn id opgeven wat niet wordt geaccepteerd, doet dit wel op eigen computer. Heb een internetverbinding en vervolgens geen installatie

  • Moet het via een stick ? Niet geprobeerd via Command+ R en al zijn variantes...
  • Dat heb ik gedaan, maar kan el capitan niet installeren zie reacties op dit forum os 10.10 of eerder
Log In of Registreer om te reageren.