MacBook Air 2019 volgens regels leeg gehaald, start niet meer op

March 2023 aangepast in macOS Ventura
ivm verkoop wilde mijn MacBook Air 2019 volgens de regels leeg halen met "Wis alle inhoud in instellingen". daarna start de MacBook echter niet meer op, vraagt meteen om een netwerk.daarna duurt het zo'n 14 minuten voordat ik de melding krijg dat de bewerking niet kan worden voltooid, Lock Status could not be determineer because the activation lock server cannot be reached.... Vind mijn MacBook is echter uitgeschakeld op mycloud en MacBook is niet meer zichtbaar. heb ook een opstart usb gemaakt maar die werkt ook niet, krijg geen keuze hoe ik wil opstarten (harde schijf of usb) omdat de MacBook de harde schijf helemaal niet ziet, welke knoppenvolgorde ik ook probeer, na het aanzetten wordt er eerst een netwerk gevraagd. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

Reacties

  • Gebeurd dit als je opgestart bent met de toetsencombinatie Option-Command-R ingedrukt?

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204904

    Kun je misschien je MacBook aansluiten op je netwerk dmv. Ethernet?
  • nee, dat helpt ook niet Cor, ik weet inmiddels dat er helemaal geen activering slot op de MacBook zit dus dat is helemaal een raadsel. zoals het er nu naar uit ziet kan ik hem dus weggooien.....
  • nb: maakt niet uit welke toetsencombinatie ik doe of helemaal niets, hij ziet de harde schijf en de usb opstartstick niet, vraagt meteen om een netwerk
  • June 2023 aangepast
    de MacBook heb ik weg kunnen gooien omdat de chip waar het om ging ook niet verwijderd kon worden. schijnt een probleem te zijn van MacBook 2019 met i5. tip die ik achteraf kreeg: MacBook NIET op macOS Ventura zetten!!!! voor mij kwam dit te laat, laat het een waarschuwing zijn voor anderen
  • Kijk eens rechtsboven in het scherm of daar een icoontje staat vsn het draadloos netwerk. Is het blauw dan kun je je eigen netwerk selecteren en verbinden met het betreffende wachtwoord.
Log In of Registreer om te reageren.