iconen op bureaublad iMac verwijderen ?

op mijn bureaublad zie ik 2 iconen staan en ik vraag me af of die daar nodig zijn of dat ik er 1 van kan verwijderen zonder nare gevolgen. de iconen die ik bedoel zijn qua uiterlijk identiek nl een harde schijf met de volgende aanduidingen: Macintosh HD en macOS High Sierra. Deze aanduidingen vind ik ook terug bij Finder onder Locaties. Als besturingsysteem gebruik ik macOS Ventura. Wat kan en moet ik hiermee doen. M.i is macOS High Sierra overbodig maar heeft een capaciteit van 500 GB met structuur APFS en 193 GB beschikbaar is. Ik begrijp het dus niet.

Reacties

  • March 2023 aangepast
    Open Finder en navigeer boven in de menubalk naar ‘Finder>Voorkeuren’. Een venster met Finder-voorkeuren opent

    Haal het vinkje weg bij ‘Harde schijven’, onder het kopje ‘Toon deze onderdelen op het bureaublad’. *Poef* het icoon is verdwenen van je bureaublad. De bestanden op je harde schijf zijn natuurlijk nog intact. Suc6
  • March 2023 aangepast
    Kies in de Finder op je Mac 'Finder' > 'Instellingen'.
    Klik op 'Algemeen' en selecteer de onderdelen die je op het bureaublad wilt weergeven.
    Als je bijvoorbeeld 'Harde schijven' selecteert, worden er op het bureaublad symbolen voor je harde schijven weergegeven.
    Klik op 'Navigatiekolom' en selecteer de onderdelen die je in de Finder-navigatiekolom wilt weergeven.
    Sommige onderdelen worden onder 'Favorieten' en andere onder 'Locaties' weergegeven
    Wie weet is dit duidelijker suc6 frank
Log In of Registreer om te reageren.