Externe harde schijf wissen en formatteren voor back-up

January 2023 aangepast in macOS Monterey
Wilde een nieuwe externe harde schijf opnieuw wissen en formatteren vr back-up via Time machine maar kon maar enkel APFS formaat selecteren?
heb deze geslecteerd om via time machine backup te maken maar er wordt niets gevraagd om de schijf opnieuw te formatteren als HFS+ ???
Hoe dit oplossen ?
Is dat dan wel ok ?
Kan ik dit indien nodig gebruiken om alles terug te zetten?

Reacties

  • Je kunt het best een schijf met de structuur 'APFS' of 'APFS versleuteld' als Time Machine-reservekopieschijf gebruiken. Als je een nieuwe reservekopieschijf selecteert die nog niet als APFS-schijf is geformatteerd, wordt je gevraagd om de schijf te wissen en opnieuw te formatteren. Als de schijf de structuur 'Mac OS Uitgebreid' heeft en al een Time Machine-reservekopie bevat, wordt je niet gevraagd om de schijf te wissen en opnieuw te formatteren.

    Deze informatie vond ik hier:
    https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mh15139/12.0/mac/12.0
  • @Kor
    Ik heb zelf gevraagd om de schijf te wissen omdat er met vorige back-up iets was misgelopen en dacht dit best was. Maar zag dan dat enkel die APFS voorgesteld werd. Maar omdat ik las op jullie site dat het dan niet vr back-up kon gebruikt worden. Waarom kan APFS er niet vr gebruikt worden? Hoe komt dit dat je enkel APFS kan selecteren?
  • KorKor
    January 2023 aangepast
    Een aantal MacOS versies terug was het inderdaad niet mogelijk om voor een Time Machine schijf APFS te gebruiken. Volgens de officiële informatie van Apple (de link die ik hierboven noemde) is het met Monterey wel mogelijk een APFS-schijf te gebruiken.

    Tussen twee haakjes, ik ben een gewone bezoeker van deze website en verder niet betrokken bij de inhoud ervan.
  • @Kor ok bedankt vr je hulp.
    Sorry , dus de site ipv jullie site 😉
    Fijn weekend
  • Bedankt, jij ook.
Log In of Registreer om te reageren.