Excel bestanden delen tussen pc en iPad

Op men huidige iPad die nog een 9.7" model is gebruik ik erg regelmatig de MS Excel app om documenten die ik ook onder Windows gebruik te bewerken. Dit werkt vrij correct. Omdat men nieuwe iPad nu een 10,9" model is kan ik de gratis Excel app niet meer gebruiken. Ik zou natuurlijk kunnen overstappen naar Office 365, maar die overstap vind is wat duur en men huidige Office versie voldoet prima. Ik kan vanaf nu Apple Numbers gebruiken, maar als ik het goed heb is dat op pc enkel via iCloud te gebruiken. Of Google Sheets gebruiken. Zijn er hier soms nog mensen die ook zoiets doen of deden, en welk alternatief gebruiken jullie.

Reacties

  • Kijk eens naar Libre Office, is er voor zowel Mac als Windows. Onderling uitwisselbare docs.
  • Dank voor de tip. En bestaat er daarvan ook een versie voor iPad?
  • Ja, dat is Collabora Office:
    https://apps.apple.com/nl/app/collabora-office/id1440482071
    Ik heb er geen ervaring mee, ik gebruik de Apple Office apps op mijn iPad.
  • Dank voor de info. Apple Office apps, je bedoelt oa. Numbers, of welke apps gebruikt u? Vindt je dat dan niet vervelend om telkens bij iCloud te moeten aanmelden als je via Windows een document wil aanpassen of bekijken, of gebruikt u geen pc?
  • KorKor
    January 2023 aangepast
    Ja, Numbers, Pages en Keynote. Ik gebruik voornamelijk een Mac. PC voor gaming, ik heb iCloud voor Windows geïnstalleerd en dat wordt automatisch verbonden met iCloud (drive). In de Verkenner kan ik de mappen in iCloud benaderen, Ik hoef me niet aan te melden. Het werkt dan net zoals OneDrive. OneDrive zou je ook op je iPad kunnen installeren om bestanden uit te wisselen.
Log In of Registreer om te reageren.