Hoe nieuwe iPhone overzetten vanaf oude?

1) Direct gewoon naast elkaar leggen of via Finder ? Voor nadelen ?
2) Komen de wachtwoorden van apps, in beide gevallen, mee of is er verschil in heteindresultaat .
Wachtwoorden van websites zal wel lukken via safari.
3)Moet ik eerst mijn sim overplanten of kan dat na overzetten ook ?

Reacties

  • Je kun op deze website diverse artikelen vinden hoe dit te doen. Bijvoorbeeld hier:
    https://www.appletips.nl/iphone-instellen-ios-11/
  • Hartelijk dank. Uit de reacties blijkt dat anderen dezelfde vragen hebben als ik....
    Wachtwoorden van apps lukt beter via iCloud blijkbaar niet op de andere manieren....
    Waar de sim moet steken is onduidelijk, zeker als je bij tweetraps verificatie nog een cijfer ge-smst krijgt op een toestel dat geen sim meer heeft...

    Nog ervaring ?
  • Staat in de reactie van Wesley. Ik heb voor mijzelf diverse keren de gegevens van een oude naar een nieuwe iPhone overgezet. De SIM heb ik voor het proces in de nieuwe iPhone gedaan. Helaas is het zo dat niet bij alle apps de wachtwoorden overkomen. Doordat ik een paswoordmanager gebruik is het redelijk makkelijk om een en ander weer ingesteld te krijgen. 2FA gaat ook over met die app (1password). Bank apps moeten ook weer geautoriseerd worden, kwam inderdaad binnen via SMS op nieuwe telefoon.
  • Doordat ik mijn wachtwoorden synchroniseer met iCloud zouden die dan ook in sleutelhanger op iMac moeten staan die wachtwoorden ? Ook al staat die app niet op die iMac ?
  • Ja, als je dat op je iPhone hebt aangezet bij Instellingen -> iCloud -> Wachtwoorden en sleutelhanger -> Synchroniseer deze iPhone , dan worden je wachtwoorden ed. gesynchroniseerd met iCloud.

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204085
  • January 2023 aangepast
    Beetje Feedback :blush: gisteren geprobeerd met oude 5s naar SE2022...van iPhone naar iPhone. Sim eerst in nieuwe iPhone....resultaat meeste paswoorden van apps zijn ook overgekomen.
    1) Covidsafe (Be), die werkte door samenwerling met Itsme helemaal niet te verifiëren.....weer herstelt via computer met Eid reader
    2) Tomtom navigator, die heeft zichzelf geupdate en ik moest inloggen en ik was al mijn plaatsen en laatste bestemmingen kwijt.
    Maar Engie (electra) en Vicare (Viessmann verwarming) en Van Breda (via iTouch) die werken allemaal nog netjes.
    Operatie geslaagd.

    Draadje mag van mij dicht...
Log In of Registreer om te reageren.