Eigen films in map Thuisvideo van Apple TV plaatsen

Mijn eigen films zijn sinds het opheffen van iTunes verspreid geraakt over verschillende mappen op de iMac (met Catalina 10.15.7). Geen van die mappen bevat precies hetzelfde als de lijst thuisvideo's die ik via Apple TV (2e gen.) op de televisie kan bekijken. Lastig, want ik weet zo ook niet welke films ik dubbel heb maar durf niets weg te gooien. Gelukkig heb ik ruime opslag...

Belangrijker probleem: hoe kan ik nu een filmpje dat wel op de Mac staat maar niet in de map van Apple TV opnemen in die map? Ik krijg het maar niet voor elkaar! :/

Reacties

  • KorKor
    November 2022 aangepast
    Als ik in de Finder naar mijn Home map (de map met afbeeldingen, documenten, ed.) ga, dan is daar een map met Films. Ga in die map, open de TV map en vervolgens de Media map. Daar heb ik een map "Voeg automatisch toe aan TV.

    In deze map kun je films en video's kopiëren.

    Als je nu de TV.app opent, dan worden die mediabestanden in de TV.app gezet en vindt je ze daar in de bibliotheek, bij "Recent toegevoed" en in mijn geval bij "Thuisvideo's".


    De TV.app zet dit bestand uiteindelijk in de map "Home Videos" in Films


    Je kunt ook video’s via de Archief optie in het menu van de TV.app importeren, maar op bovenstaande manier kun je een heleboel video’s importeren in de TV.app.

    Ik heb geen Apple TV, dus ik kan niet testen of dit bestand dan ook in de TV App van de Apple TV verschijnt. Op mijn iPad kan ik wel in de TV.app deze video zien en afspelen.

    Je moet wel toestaan dat de Mac de media bibliotheek deelt met andere apparaten in je thuisnetwerk. Zie hier hoe dit te doen:
    https://support.apple.com/nl-nl/HT202190

    Op deze manier moet je Mac wel aanstaan om de video’s te kunnen bekijken.
  • Dank voor je tips, Kor. De eerste levert meteen een probleem op want de want map Media komt niet te voorschijn na Films > TV (zie bijgevoegde afbeelding). Alleen die library en die krijg ik niet open.

    Met de tweede tip (had ik ook al geprobeerd) lukt het ook niet. Ik importeer een filmbestand (in dit geval m4v). Er lijkt dan iets gebeuren, maar de testfilm krijg ik niet te zien in de lijst met video's die ik al via Apple TV kan bekijken.
    Heb je nog een idee?
  • Vreemd, wat als je in de TV.app op de Mac via Archief -> Importeer.... je filmbestand in de TV.app probeerd te krijgen? Misschien maakt ie dan pas die mappen aan.






  • Helaas, dit werkt niet: er LIJKT iets te gebeuren als ik importeer, maar het filmbestand wordt niet opgenomen in de lijst met video's die ik al via Apple TV kan bekijken en is ook niet te zien bij Recent toegevoegd. Ik denk dat het probleem in de plaats van de bestanden zit, zie bijlage. Ik heb het gevoel dat er bij het afscheid van iTunes een hoop "automatisch" is mis gegaan...

  • KorKor
    November 2022 aangepast
    Tja, wie weet. Je zou het kunnen aanpassen. Bij mijn beide Macs zijn de TV bestanden in de Film map.




    Je kunt een nieuwe bibliotheek aanmaken door de option (⌥) toets ingedrukt te houden terwijl je dubbelklikt om de TV.app. Je kriijgt dan het volgende menu:




    Kies Maak bibliotheek aan... vervolgens selecteer je de Film map in je persoonlijke map.

    Het is erg lastig om informatie te vinden, want Apple TV kan zowel het hardware device zijn als de App.
  • Het heeft even geduurd :s maar het is me uiteindelijk gelukt om de videobestanden te vinden en op de juiste plaats te zetten zodat ik ze op de TV kan zien. Het ging niet helemaal zoals bij jou, maar je tips hebben zeker geholpen. Bedankt!
  • Bedankt voor de terugmelding, blij dat het gelukt is.
Log In of Registreer om te reageren.