maximale ethernet snelheid iMac aanpassen

Sinds gisteren kom ik erachter dat mijn iMac (late 2015) met bekabeld internet NIET sneller download dan 100 Mbps. Het staat ook te lezen in de instellingen: 100baseTX. Als ik dit wil wijzigen valt de verbinding weg. Iemand een idee of en hoe deze snelheid wel te verhogen is ?

Reacties

  • Die iMac ondersteund 1000BASE-T maximaal. Als je in de instellingen automatisch instelt, dan moet ie met de maximaal mogelijke snelheid kunnen werken. Is dat niet het geval, dan kan er een probleem zijn met de kabel, de hub/router of de Ethernet poort zelf. Wat is de maximum snelheid van je router? Heb je al een andere kabel geprobeerd?
  • Heb inmiddels 3 andere (cat5e) kabels geprobeerd, maar geen beter resultaat. Als ik de settings wijzig, springt de verbinding er uit. Mijn router is 3 jaar oud, het Velop mesh systeem, dus kan goed hoge snelheden aan. Modem is de T50 Zyxel van T-Mobile.......
  • Heb met kabel de iMac direct met modem Zyxel T50 van T-Mobile verbonden en dan wel de max.snelheid van 400Mbps. Achter de Zyxel heb ik mijn eigen mesh router netwerk van Linksys; Velop triband 6600. Hiervoor is WiFi op de Zyxel uitgeschakeld. Blijft over dat de Switch (achter de Velop) misschien ethernetsnelheid knijpt? De switch is van TP-Link SG1016D.
  • Misschien, maar volgens de specificaties ondersteunt die switch ook 1Gbps. Hebben andere apparaten die aangesloten zijn op die switch de volledige bandbreedte? Brand het 1Gbps ledje op de switch van de verbinding met de Velop?
Log In of Registreer om te reageren.