imac herkent toetsenbord niet meer

Sinds update naar Mojave herkent mijn imac mijn apple toetsenbord (via usb poort) niet meer. Hij geeft aan dat er geen keyboard is aangesloten en bluetooth blijft zoeken naar een draadloos toetsenbord. Heb al paar keer ontkoppeld en verschillende poorten geprobeerd. Computer opnieuw opstarten helpt ook niet. Ik kan dus niet inloggen (en werk nu vanaf laptop).

help?
mvg, Tanja

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Kijk eerst eens bij Systeeminformatie wat daar staat bij de USB bus. Zie voorbeeld:


  • November 2022 aangepast
    Volgens mij heeft Apple dit probleem veroorzaakt door de manier waarop een nieuw Bluetooth toetsenbord bij het systeem moet worden aangemeld: via USB. Als het een USB toetsenbord is dat je aansluit, dan gaat het systeem zoeken naar een Bluetooth toetsenbord dat er niet is. Ik had dat met een nieuw gekochte iMac (geleverd met Mojave, nu Catalina) waarop ik een oud USB toetsenbord wilde gebruiken omdat het bijgeleverde Bluetooth toetsenbord me niet beviel. Het werkte aanvankelijk, ging toen haperen (niet na een herstart bijvoorbeeld) en werkte toen niet meer. Alleen het Bluetooth toetsenbord werd nog herkend.

    Als het een Apple USB toetsenbord is, dan is er een oplossing die bij mij werkte. Het toetsenbord is ook een USB hub en als je daar weer USB randapparatuur op aansluit, dan moet het systeem die wel herkennen en oh wonder ook het toetsenbord. Ergens op het internet las ik dat iemand dat voor elkaar kreeg met een telefoon. Bij mij werkte het met een USB muis die ik nog in de rommeldoos had liggen, eigenlijk voor Windows maar hij werkt ook op de Mac.
Log In of Registreer om te reageren.