phhsnews ....... elke dag van alle wat ??????

November 2022 aangepast in macOS Ventura
Goedendag,
Ik krijg ineens elke dag een melding in Safari van phhsnews ....... (zie afbeelding)

Als ik Safari open, dan zie ik daar -gelukkig- niets van. Maar toen ik de 'zijbalk' van de Macbook eens opende stond daar een hele rij!

Is dit gevaarlijk?
Spam?

Ik wil er vanaf! Hoe verwijder of blokkeer ik dit?
Thx. Paul.

p.s. alle nieuwste updates van Macbook en Safari geïnstalleerd.



Reacties

  • Als je naar Safari voorkeuren ga en vervolgens naar de tab Websites. Open dan Berichtgeving (ik heb een Engels ingesteld, dus het kan iets anders heten).

    Staan daar vreemde websites genoemd?
  • Goeie tip: ik laat je de twee schermpjes zien waar alles op staat;
    en zie daar ineens die vreemde toestand staan. Staat wel op WEIGER (zal ooit door Apple zijn ingesteld want ik ben hier no gnooit geweest, bij deze instellingen).
    Maar toch.
    Kan ik VERWIJDEREN doen, het minnetje aanklikken?





  • November 2022 aangepast
    Ja, alles wat je niet herkend kun je het beste op weigeren zetten.

    Vaak zie tegenwoordig op veel web pagina's de vraag of zij jouw berichten mogen sturen, of je op de hoogt wil worden gehouden. Wanneer je hier ja of ok op antwoord komt de site hier terecht.
    Diverse spam sites doen dit verborgen met een ander soort vraag en heb je niet in de gaten dat je dit toesta. Je hoef daarvoor dus niet bij deze instellingen iets aan te passen.

    Je kan hier achteraf wel weigeren dat zij dit te doen.

    Als je toch nog meldingen ontvang kan het ook dat er een extensie is geïnstalleerd. Deze kun je zien in Safari , Voorkeuren en dan Extensies.
  • OK, jemmie, dank je wel! Top, je info. Je verheldert t me mooi!

    Alleen: alles staat al op 'weiger'. Dus: heb ik gewoon die link daar aangeklikt en 'verwijder' gedaan, ook met andere links. Even die opgezocht maar het bleken soms Chinese bedrijven te zijn die iets verhandelen.

    Ik snap je verhaal van toestemming. In de regel weiger ik overal cookies en meer. Ontang nagenoeg geen nieuwsbrieven. Dus ik denk dat e.e.a. via slinkse wegen is binnengekomen, zoals jij ook al meldde.

    Alle onbekende en dubieuze links daar verwijderd. Die lijst zijkant scherm is nu ook vanzelf verdwenen c.q. geleegd. Al die stomme meldingen zijn weg! HOERA! op mijn computer, zijbalk scherm bedoel ik.

    Thanks!!!!!!!


  • Mooi, en graag geholpen.
  • 👍🏽👍🏽👍🏽!
    Opgelost.

    Dus mag gesloten worden. 🙏🏽

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.