Account aanmaken voor andere App Store?

April 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Hey apple tippers,
Ik heb een vraag betreft de istore , nu zijn er apps beschikbaar in een ander land (bijv Australië ) die hier (Europa ) nog niet officieel beschikbaar zijn. Is het mogelijk om een account aan te maken dat zich bijv in "Australië " bevind dat ik dan ook die apps van daar kan downloaden en mocht dat mogelijk zijn of dat geen complicaties geeft als ik die installeer? En m'n oude account weer terug zet?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    April 2014 aangepast
    Dat is zonder problemen mogelijk. Ik heb bijvoorbeeld accounts in de Belgische, Duitse en Amerikaanse App Stores. Mijn vrouw heeft dan weer accounts voor de Nederlandse en Franse App Stores.

    Voor elke App Store heb je wel een ander Apple ID nodig. Een geldig adres in het respectievelijke land is ook noodzakelijk.
  • Als je een bepaalde band hebt met een land kun je de keren dat je daar vertoeft gebruiken om een iTunes (Gift) Card voor het betreffende land te kopen. Dan kun je thuis apps, muziek e.d. uit het betreffende land aanschaffen zonder creditcard.
  • het is me gelukt om de apps te downloaden in de Australische appstore .
    Persoonlijk vind ik het wel raar dat ze apps in een bepaald land eerder uitbrengen dan hier. Ik moet wel weer terug naar het "andere" acount dan zeker om in-app betalingen doen? dit vanwege euro/dollar het niet eens bestaan in de appstore en dergelijk?
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2014 aangepast
    "In App" betalingen kan je alleen doen met het Apple ID waar de app mee gekocht is.
  • Voor het installeren van (gratis) updates uit diverse App Stores hoef je tegenwoordig (sinds iOS 6) slechts eenmalig (per Apple ID) je wachtwoord op je iDevice in te voeren.

    Hoe het met in-app aankopen zit weet ik niet. (Daar ben ik zelf niet zo'n grote gebruiker van.) Je hoeft waarschijnlijk niet steeds van Apple ID te switchen voor eventuele in-app aankopen. Apple houdt zelf namelijk op je iDevice bij in welk land (dwz met welke Apple ID) je de app gekocht hebt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik zal het anders uitleggen.

    Ik heb Navigon USA gekocht in de Amerikaanse App Store. Telkens ik in Navigon USA een in-app aankoop doe wordt die aankoop verrekend via het Amerikaanse Apple ID. En dus via de Amerikaanse kredietkaart die aan dat Apple ID gekoppeld is. De in-app aankoop kan niet verrekend worden met mijn (standaard) Belgisch App Store account.
Log In of Registreer om te reageren.