MacBook Pro 2021 kan Ventura niet installeren.

MacOS is voor mij geheel nieuw, ben zojuist vanuit Windows overgestapt dus alles is nog erg wennen. Ik heb nog helemaal niets aan data op de Mac gezet, ik ben hem eerst even een beetje aan het verkennen en zag per toeval dat Ventura nu beschikbaar is. Als ik die probeer te installeren dan wordt Ventura eerst netjes gedownload, maar als ik dan op 'werk nu bij' klik dan komt er een nieuw venster met de melding 'Please Slack IT, This has been Restricted.'

n00b als ik ben met MacOS heb ik Slack verwijderd met CleanMyMac X in een poging verder te geraken, maar de melding blijft komen. Iemand een idee wat er aan de hand is? De Pro met M1 processor zou toch zonder moeite Ventura moeten installeren?

Reacties

  • Heb je de mac ook herstart na dat je Slack verwijderd heb?

    Ik ben geen voorstander van CleanMyMac, deze verwijdert soms, onderwater, dingen die niet, of pas bij een herstart, verwijderd horen te worden.

    En kun je een screenshot maken van de fout melding? ⇧ + ⌘ + 4 en slepen om wat je wil, screenshot staat vervolgens op je bureaublad.
  • Ook na een herstart blijf ik dezelfde melding houden:



    Aangezien ik nog geen data op de MacBook heb staan is het voor mij ook geen probleem om te wissen en dan volledig schoon te installeren, of is dat geen optie bij een Mac?
  • Na wat rondstruinen op het internet kwam ik zojuist de tip tegen om op te starten in veilige modus en dan Ventura te installeren. Nu is de foutmelding weg en gaat hij (of is een Mac een zij?) installeren. Toch ben ik dan nog steeds benieuwd waarom die melding kwam en ik zo omslachtig te werk moet gaan. Mede daarom wilde ik van Windows af :)
  • Ik heb geen ervaring met Slack.

    Maar het lijkt erop dat Slack zich zodanig in het OS van de mac nestelt dat de mac een probleem heeft om Slack, of restanten daarvan, niet kan afsluiten.

    Het had overigens niet zo omslachtig gehoeven. Je had in safe mode kunnen starten en vervolgens de update kunnen uitvoeren, maar het probleem met Slack was dan, waarschijnlijk, wel gebleven.
  • Och, bij een volgende update ga ik wel merken of er nog een probleem is. Voor nu lijkt het gelukt. In ieder geval bedankt voor het meedenken!
  • Ik sluit deze melding mocht het probleem na een volgende update weer terug zijn stuur mij dan een berichtje dan open ik deze melding weer.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.