Uitleg gevraagt over de app 1Password

Wie kan mij uitleggen watnhet verschil is tussen 1Password en de Apple sleutelhanger

Behalve dat 1Password betaald is.

Reacties

  • Het grootste verschil was altijd dat 1Password multiplatform was en Sleutelhanger niet (alleen voor Apple).
    Dit verschil is gedeeltelijk verdwenen door dat Sleutelhanger met een plug-in ook in sommige browser in Windows gebruikt kan worden.

    Ik gebruik zelf alleen maar Apple en dan werkt, voor mij, de Sleutelhanger het beste.
  • KorKor
    October 2022 aangepast
    Zoals Jemmie al zei, is de functionaliteit van de Apple sleutelhanger de laatste jaren steeds verder uitgebreid en als je alleen Apple spullen gebruikt, dan is dat voldoende.

    Voordelen van 1Password:
    De interface van 1Password is een stuk prettiger, hierdoor is het beheren van wachtwoorden makkelijker.
    Je kunt wachtwoorden delen met familieleden (Family fault), je moet dan wel een familie account hebben.
    Je kunt in Sleutelhanger documenten bewaren (bijv. kopie rijbewijs) op de Mac, maar die kun je niet bekijken op een iPhone of iPad, bij 1Password kun je op alle apparaten veilig documenten bewaren en bekijken.
    1Password verzamelt informatie over websites die gehackt zijn en als je gebruikt maakt van zo'n website, dan word je gewaarschuwd en geadviseerd om je wachtwoord te veranderen. Ik ben niet 100% zeker, maar Apple doet dit dacht ik ook.
    1Password adviseert je bij bestaande wachtwoorden of ze veilig zijn (niet makkelijk te kraken).
    1Password heeft vele opties om een nieuw wachtwoord te genereren (lengte, speciale tekens, een wachtwoord dat je kunt onthouden maar toch veilig is ed.).
    1Password kan werken met hardware security keys (YubiKey and Titan), one-time passwords en two factor authentication (2FA). Sleutelhanger kan ook 2FA.
    Lokaal beschermt Sleutelhanger je wachtwoorden met de toegangscode van het apparaat (iPhone en iPad) of het wachtwoord van de gebruikersaccount (Mac), wat een probleem kan zijn in scenario's met gedeelde apparaten. Iedereen die de toegangscode van je Mac kent, kan bijvoorbeeld ook de wachtwoorden bekijken en inloggen in accounts. 1Passwoord heeft een eigen wachtwoord op de Mac (ook touch-ID bij nieuwere Macs) en op iOS apparaten kun je unlocken met face-ID of touch-ID.

    De voordelen worden steeds minder, misschien schakel ik in de toekomst ook over op Sleutelhanger.
  • En hebben jullie een betaalde of is hij er ook gratis
  • 1Password is er alleen in een betaalde versie.
  • Ik heb ook al veel geprobeerd (Enpass,Roboform,Dashlane,Lastpass...) Uiteindelijk kom ik weer bij 1password terecht.
    Is voor mij althans de meest veelzijdige, gemakkelijke en altijd bij de handliggende (misschien ook de duurste) oplossing voor mijn 100-tal inloggegevens. Werkt zowel met iCloud als met 1password account.

Log In of Registreer om te reageren.