Safari werkt ineens niet meer

Sinds gisteren -ik heb niets aangepast- start Safari niet meer op.Het scherm opent zich, een na 2 seconden sluit het weer. Dat vele malen achtereen.
MacBook Pro (13" 2020 M1) al diverse malen herstart, computer geforceerd herstart, niets helpt.
Help? Hoe nu?

Safari Versie 16.0 (17614.1.25.9.10, 17614), nieuwste updates .

Reacties

  • Wat je eerst nog kan proberen om de pram te restten:
    https://www.appletips.nl/het-pram-en-nvram-van-je-mac-resetten/

    Als dat niet werkt kun je in safe mode starten:
    https://www.appletips.nl/veilige-modus-mac-apple-silicon/

    Waneer Safari in Safe mode wel werkt kun je in Systeem Voorkeuren | Gebruikers kijken welke programma's gestart worden bij het opstarten, en deze verwijderen.
    Voeg ze daarna weer een voor een toe, met tussendoor een herstart, om te kijken welke het probleem geeft,
  • Hoi jemmie, k heb vooreerst nog alle TAB-groepen verwijderd. Het werkt heel handig en praktisch voor mij .... maar toen de computer het 'zomaar' ineens vanmorgen weer deed bleef ALLES geod en werken TOTDAT ik weer gingen werken vanuit die TAB-groepen. Een paar maal een website daaruit aangeklikt .... en weer alles DOWN & out. Niet meer aan te krijgen.

    Toen via de iPhone alle tabgroepen verwijderd, en nu werkt alles weer als een zonnetje.
    Ik werk dan weer vanuit de Favorieten, en mappen daaronder. Minder fijn maar beter dan compleet safari-uitval.

    Als het nu weer niet loopt .... ga ik je tips doen. DANK!! P.
  • Goed te horen dat het weer werkt.
  • October 2022 aangepast
    Ja, pak van hart. Want als al die instellingen terug naar 'af' gaan, bij die eerste suggestie die je gaf (pram en nrvam), moe'k dat allemaal weer na-lopen en opnieuw instellen. Dat kost me als leek veel tijd, zoeken, en dan vaak ook stress. Dus blij nu! 👍🏽

    p.s. het zou een bug van Apple kunnen zijn, met die TAB-groepen .....
    Ik durf ze voorlopig niet meer in te stellen/te gebruiken.
  • Na een pram zap hoef je niets zelf opnieuw in te stellen, dit regelt de mac zelf. Maar een M1 doet dit standaard elke keer als je opstart.
  • Oooo; ik begreep dat veel naar fabrieksinstellingen of standaard instellingen zou gaan.
    En ik heb eea. aan instellingen aangepast in de loop van de tijd.

    o.a. deze .... ? wellicht ..... maar misschien zie ik het verkeerd, jemmie.

    - Instellingen van het automatisch ontwaken
    - Standaard programma font
    - Waarschuwingssignaal (geluid)
    - Dubbelkliktijd
    - Muis-scaling (muissnelheid)
    - 32-bit en 64-bit adresseringen (???)

    Ik kan het verkeerd zien; misschien hoefde ik aan bovenstaand toch niks te doen.

    Maar goed: voorlopig werkt ie goed met Safari! 👍🏽
  • October 2022 aangepast
    Deze instellingen veranderen niet, het zijn instellingen op de achtergrond, en niet instellingen die je zelf kan aanpassen. Vandaar ook dat de M1 dit standaard al doen bij het opstarten zodat je dit niet zelf hoef te doen

    Maar idd het belangrijkste is dat Safari weer werkt.
Log In of Registreer om te reageren.