macOS Monterey herinstalleren op dualboot systeem

macOS Monterey blijft vaak hangen nadat ik een update heb onderbroken. Geen slimme actie. Nu wil ik macOS opnieuw installeren op de mac partitie zonder de bootcamp win10 partitie te wissen. Is dat mogelijk met een SSD schijf? PRAM herstellen heb ik geprobeerd maar werkt niet. Er staan geen gegevens op de mac partitie die waar ik geen back-up van heb en zou het liefst een schone installatie doen zonder de win10 partitie te verliezen.

Reacties

  • Is er echt niemand die hier een antwoord op heeft?
  • Dit is een situatie die niet al te vaak voortkomt denk ik.

    Maar aangezien BootCamp op een aparte partitie staat zou je, zolang je geen partities wist of de schijf indeling aanpast, Monterey op de Mac partitie opnieuw kunnen installeren.

    Je kunt windows nu nog wel starten?

    Ik heb dit zelf nog nooit gedaan dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het goed gaat.
  • Dag jemmie, mijn excuus voor de late reactie.

    Ik heb even gewacht om te zien of de update naar Ventura soelaas zou bieden. Dat blijkt niet het geval. Als het herinstalleren van Monterey, nu Ventura, op de Mac partitie niet lukt ben ik waarschijnlijk 500 Gig van de Windows partitie voorgoed kwijt.

    De Bootcamp partitie is gemaakt met de Bootcamp software van het huidige besturingssysteem. Het is niet ondenkbaar dat na herinstallatie de Bootcamp partitie niet meer herkent wordt. Er zit denk ik niets anders op dan helemaal overnieuw te beginnen.
  • Alles opnieuw geïnstalleerd. Bootcamp deze keer vanaf de Mac partitie i.p.v. een USB.

    Nu heb ik een probleem(pje) waar ik nergens iets over kan vinden: geen bootcamp pictogram, ook niet onder "systeempictogrammen in of uitschakelen"
Log In of Registreer om te reageren.