Opslag probleem foto's en raadpleging vanuit I-Cloud....?

Ik ben in het bezit van een I-phone 128 GB en een I-pad 32 GB. De I-pad is helemaal vol. Om ruimte te maken heb ik de synchronisatie met de I-phone gestopt, vervolgens de app I-cloud foto's geinstalleerd en de foto's op de I-pad verwijderd, zodat ik er weer mee kan werken.
Daarna heb ik de synchronisatie weer opgestart met de i-phone, in de veronderstelling, dat vanaf die datum er weer gesynchroniseerd zou worden met foto's die dan gemaakt zouden worden. Echter, de I-pad stroomt weer vol met alle foto's , welke op de i-phone staan.
Vragen:
Kan ik de app I cloud foto's ook installeren op de i-phone, zodat ik de aanwezige foto's op de i-phone kan verwijderen ?
Hoe kan ik dan vanuit zowel de telefoon als vanuit de I- pad dezelfde foto's raadplegen binnen de cloud ?
Hoe en waar kan ik de I-cloud raadplegen op beide devices, niet alleen wat betreft foto's, maar ook de rest ?
Indien ik zowel de foto's op de I-phone als op de I- pad verwijder, hoe kan ik er dan voor zorgen, dat alle foto's nog wel op de I-cloud aanwezig zijn ?

Ik hoor het heel graag terug.......

Reacties

  • Er is geen synchronisatie tussen de iPhone en iPad, maar beide apparaten synchroniseren met de iCloud en hebben daardoor de zelfde bestanden.
    Kijk ook eens hier:
    https://www.appletips.nl/wat-is-icloud-fotobibliotheek-en-hoe-werkt-het/

    Wat bedoel je overigens met 'de app I-cloud foto's'?

    De iCloud is niet een aparte app die je kan installeren maar gebruikt de standaard apps zoals Foto's, Agenda ed.

    Zodra je de synchronisatie weer aanzet op de iPad zullen alle foto's welke in de iCloud staan weer worden gesynchroniseerd en niet alleen de nieuwe.

    Wat je wel kan doen op de iPad is in Instellingen | Foto's 'Optimaliseer iPad opslag' aan zetten. Dan worden niet de volledige foto's op de iPad gezet, maar een verkleinde versie zodat er meer ruimte vrij komt op de iPad.

    Deze 'verkleinde' versie is goed genoeg om op de iPad te bekijken, de originele foto's blijven wel op de iPhone en via de iCloud beschikbaar.
Log In of Registreer om te reageren.