Synchroniseren agenda,s op verschillende telefoons

Hallo, mijn vrouw en ik hebben beide een iphone 8 met de nieuwste software. Beiden hebben ons eigen apple id. Ik wil graag onze agenda,s synchroniseren en ook dat wijzigingen direct zichtbaar zijn voor de ander. Ik heb delen met gezin ingesteld maar de agenda,s lukt mij niet. Is er iemand die weet hoe ik dit instel en het mij uit kan leggen? BVD Jos

Reacties

  • Wanneer ik op agenda's pagina kijk, dan zie ik de lijst van agenda's en kan onder het info teken ook aanduiden de agenda met wie te delen en welke kleur ik de agenda wil geven
  • Hallo Theo, bedankt voor de info. Als ik dat doe zie ik agenda-voeg iemand toe-aan en vervolgens klik ik op het + teken en kom bij mijn contacten. Daar begint het probleem want het contact wat ik wil toevoegen is niet gearceerd. Maar een paar adressen zijn zwart de rest is grijs. De 2de mogelijkheid in agenda,s is Family-openbaar en gedeeld met het gewenste contact persoon. Klik ik dat aan dan staat er dat mijn contact persoon geaccepteerd is. Ook daar klik ik op het + en krijg dezelfde lijst met contact personen en ook weer de meeste in het grijs. Enig idee wat ik fout doe. Hartelijk dank.
  • Zomaar een idee , van de zwarte contacten zit bij mij ook het e-mailadres in contacten ....
  • Hallo Theo, bedankt ik heb het geprobeerd maar ook nu lukt het niet.en het is ook een heel vreemd verhaal. Als ik op agenda- agenda,s- family tik zie ik staan dat gedeeld met …. En als ik dan op I klik staat ….. geaccepteerd. ….. staat voor de persoon waarmee ik wil delen. Maar de agenda,s worden nog steeds niet gesynchroniseerd. Rarara hoe kan dat nu
  • Hallo Theo heel hartelijk bedankt voor de info. Op mijn apparaten werkt alles prima maar op de apparaten van mijn vrouw wil het niet lukken. Op een of andere manier gaat er bij haar in de cloud verbinding iets fout maar ik weet niet wat. Ik kan op haar apparatuur bijv. ook geen cloud mailadres aanmaken. Ik krijg dan een foutmelding; Probleem aanzetten email. Daar gaat ergens iets fout denk ik. Op mijn apparaten staat overal “ geaccepteerd” achter haar naam. Ik denk dat ik moet gaan zoeken in het cloud account van haar. Vreselijk dat ik iets wil gebruiken maar er geen verstand van heb. In ieder geval heel hartelijk bedankt. Als je nog suggesties hebt hoor ik ze heel graag. Groeten en nog een mooie dag. Jos
  • Hallo Theo, het is gelukt. Ik heb na van alles zelf uitgeprobeerd te hebben gebeld met apple care. In eerste instantie kwamen de medewerkers er ook niet uit maar toen ik vroeg of zij via screenhulp het probleem konden oplossen ben ik keurig teruggebeld en heeft de dame die mij te woord stond de schermen van de telefoons overgenomen. Ik moest zelf wel alle akties uitvoeren maar dat is middels een aanwijspijl heel eenvoudig. Het probleem was dat er op de verschillende apparaten verschillende iclouds aktief waren. Google cloud en apple cloud liepen door elkaar. Dit had ik zelfstandig nooit voor elkaar gekregen. Dit was het gevolg van het verkeerd invoeren van gescheiden apple id,s. Bedankt voor jouw meedenken. Groeten jos
Log In of Registreer om te reageren.