Opladen onderweg tijdens een activiteit

Hoe kan ik een Apple Watch opladen terwijl ik blijf wandelen?? Dit is voor mij de reden waarom ik nog twijfel om er een te kopen. Ik wandel vaker lange afstanden. De Iphone doe ik met een powerbank. Is dat ook mogelijk met de Apple Watch zonder dat ik hem af moet doen????

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De Apple Watch heeft een actieve gebruiksduur van 18 uur en bij inactieve dagen kan dit tot 3 dagen meegaan. Dus dat is geen enkel probleem. Jouw Apple Watch kan je niet gebruiken tijdens het opladen. Want het opladen gebeurd via een magneet die onderaan de Apple Watch aanbrengt en dat lijkt op een dikke bruistablet dat de grote heeft van een 2 euro muntstuk. Er bestaan echter Powerbanks met een ingebouwd laadstation voor de Apple Watch. In de doos van de Apple Watch zit er een USB kabel met de connector (de bruistablet) op het einde, voor het opladen, die je aan iedere powerbank kunt hangen met USB aansluiting.

    PS: Het lijkt me onhandig om de lader aan te doen samen met de Apple Watch. Naast het onhandig lijkt het me pijnlijk en kan de hartslag ook niet gemeten worden.

    PPS: actieve gebruiksduur, is wanneer het scherm aan staat en dat je er continu met de vinger op zit te tikken en ook wanneer je een activiteit start dat de Apple Watch moet meten zoals een wandeling. Een inactieve gebruiksduur, is dat je jouw arm af en toe eens op te tillen voor te kijken naar de informatie op het scherm.
    De Apple Watch meet jouw hartslag ook iedere 5 minuten, maar bij een activiteit word dit dan iedere minuut of zelfs korter tot iedere 10 seconden.

    Mocht je nog twijfelen, mag je gerust nog vragen stellen. Ik draag de mijne iedere dag (nog steeds de originele serie). En ik kom er nog altijd dag mee door. Ook na een activiteit. Maar ik raad je aan om eens in en Apple winkel of Apple Premium reseller binnen te wandelen en wat uitleg te vragen, zo kan je even het toestel passen en vragen naar hun eigen ervaring, met de toestellen.
  • Mijn Watch 2e generatie is ook niet leeg na een hele dag mijn fietsactiviteit geregistreerd te hebben. De batterij was in zo'n geval nog ongeveer 60% vol.
  • Mijn Applewatch 4 trekt het geen ganse dag. Als ik ‘s morgens 1 uur ga zwemmen, kan ik de workout ‘s namiddags niet opzetten, als ik wil wandelen of fietsen. Als ik geen workout activeer, dan geraak ik tot ongeveer 22u, en
    dat is al zo vanaf het eerste jaar
  • De batterij gaat het snelste leeg door het scherm. Door een activiteit kan het scherm, wanneer de optie 'Activeer bij pols optillen' aan staat eigenlijk altijd aan zijn.
    Hierdoor moet de Watch dus vaker opgeladen worden wat nadelig is voor de batterij capaciteit.

    Om de batterij conditie te controleren ga je op de Watch naar Instellingen | Batterij | Batterijconditie daar zie je een percentage hoe goed de batterij nog is.
Log In of Registreer om te reageren.