Software resolutie problemen in Parallels

May 2022 aangepast in macOS Monterey
Onder het mom van "durf te vragen en wie weet iemand raad".

Recentelijk een nieuwe MacBook Pro (14 inch 2021) aangeschaft met Apple M1 Pro Chip.
Een programma wat ik hiervoor ook op mijn Mac gebruikte (voor werk) is zogeheten DJ mix software (MixMeister).
Deze software werkt alleen op Windows (Mac versie is onbetrouwbaar) en dus na de installatie van Parallels (laatste versie) en de software en het overzetten van de licentie aan de slag gegaan.

De software werkt, maar op de een of andere manier is dit het enige programma waarmee ik problemen ondervind ten aanzien van de resolutie.



Zoals je ziet lijkt het wel alsof de regels over elkaar heen komen te staan.
Heb diverse resoluties ingesteld op mijn Mac - maar met geen enkele versie krijg ik het voor elkaar om de software instellingen goed werkend te krijgen.



Heb tevens in Windows gekeken naar mogelijke instellingen die ik zou kunnen / moeten aanpassen, maar ook dit biedt geen goede oplossing.



Ik dacht dat het mogelijk iets te maken zou kunnen hebben met de "custom scaling" maar kan deze niet aanpassen - gaat steeds weer terug naar deze instelling.



Alle andere software (die Windows gebaseerd zijn en waarmee ik moet werken) werken verder prima - slechts dit pakket vertoont behoorlijke issues.
Nu ben ik zelfs al aan het kijken naar andere software (Mac based), maar dat voelt ook een beetje als de "omgekeerde wereld". Deze software heeft voorheen goed gewerkt en zou dus nu ook gewoon en normaal moeten kunnen werken.

Realiseer me dat deze vraag misschien redelijk specifiek is. Maar goed ... wie niet probeert, weet ook zeker dat er geen antwoord komt.
Mocht iemand een goede oplossing weten, dan houd ik mij aanbevolen. Vriendelijk bedankt.

Reacties

Log In of Registreer om te reageren.