Internet valt regelmatig uit op MacStudio.

Ik gebruik mijn Mac Studio (met de M1 Max)sinds een maand en vind het een heerlijk toestel.Ik heb weleen probeem:soms tijdens het surfen krijg ik opeens de melding:geen internet.Ik gebruik het toestel bekabeld.Bij netwerkvoorkeuren staat dan bij netwerk een rode stip en uitgeschakeld.Als ik overschakel op WiFi is dit probleem er niet.Ik gebruik de allernieuwste netwerkkabel.Hoe kan ik dit oplossen?

Reacties

  • Er zijn meer mensen die dat probleem hebben met de Mac Studio. Die 10GB ethernet poort schijnt nogal kieskeurig te zijn, moet een goede CAT6 kabel hebben en het kan ook van belang zijn welke switch je hebt aangesloten. Wat is de snelheid van je netwerk, 1GB?

    https://discussions.apple.com/thread/253776843

    Volgens dit forum kan het helpen als je de snelheid van de verbinding handmatig op 1GB zet.
  • @Kor,hoe test ik netwerksnelheid,en hoe zet ik die dan op 1GB?
  • Het is gelukt,ik heb het op handmatig en op 1GB gezet,maar nog geen verschil.
  • Dan kun je misschien het beste contact met Apple opnemen, misschien hebben ze een test of zo. Het nummer van AppleCare is 0800 0201 581.
  • Heb contact opgenomen met AppleCare maar zij vinden ook niets special en zeggen van een nieuwe netwerkkabel te nemen.Ik gebruik nu een splinternieuwe 1maand oude CAT 6a kabel,dus nieuwer en beter kan volgens mij niet.Kabel van Hama Cat 6a max 10Gbps max 500 mhz Shielding Type S/FTP.Kan dit nog beter ?
  • KorKor
    May 2022 aangepast
    Dat is teleurstellend. Het kan aan incompatibiliteit met andere delen (bijv. switch) van je netwerk liggen.

    Ik zou zowel Ethernet als WiFi aanzetten in je Mac. Kan geen kwaad, bovendien heb je bijv. voor AirDrop WiFi nodig. Als je Ethernet-verbinding uitvalt, dan pak de Mac WiFi. Zet wel Ethernet boven WiFi in de settings, dan heeft Ethernet prioriteit.


  • @ Kor : ik heb gisteren ook contact opgenomen met mijn internetprovider (Telenet ) en daar zei men dat Ethernet en WiFi samen ingeschakeld conflicten geeft ?
  • Ik heb dit al jaren zo ingesteld bij diverse Macs, geen problemen gelukkig. Bovendien doet AirDrop het niet als ik WiFi uitzet.
  • OK,ik laat ze nu ook beide ingeschakeld.Bij mijn netwerkvoorkeuren heb ik ook nog een Thunderbolt-brug,waartoe dient die ?
  • KorKor
    May 2022 aangepast
    Dat is de Thunderbolt-interface, hiermee kunnen bestanden tussen Macs onderling worden overgedragen via een Thunderbolt-kabel. Er wordt dan een ad-hoc netwerk opgezet. Meestal gebruikt om de bestanden van een ​​oude Mac naar een nieuwe te migreren, via Migratie-assistent. Bestandsoverdracht via een Thunderbolt-kabel is veel sneller dan overdracht via WiFi of Ethernet.
  • Ik laat vanaf nu Ethernet en Wifi beide ingeschakeld en zal volgende week wel eens contact opnemen met de technische dienst van Apple want ik heb er ook AppleCare Protection Plan voor Mac Studio bij gekocht en dan hoor ik wel of er nog meer problemen zijn met de Ethernet verbinding.Hier staat ook content https://discussions.apple.com/thread/253776843.Er blijken dus meerdere klachten te zijn.
  • Ik heb intussen contact opgenomen met Telenet (mijn provider )en volgens hun kan het aan de router liggen,er is een tijd geleden een stroomstoring in mijn straat geweest waardoor de stroom regelmatig aan en uit ging.Ik kan nu volgende week een nieuwe router halen en dan zou het probleem hopelijk moeten opgelost zijn.Ik geef nog wel feedback over het probleem.
  • Ik heb vandaag nieuwe router gehaald (allernieuwste model Telenet ) voorlopig nog geen problemen.
  • Nu al 2 dagen alleen via kabel,wifi uitgeschakeld,nog steeds geen problemen.
  • Dan was dat waarschijnlijk de oorzaak, goed dat het opgelost is.
Log In of Registreer om te reageren.