Hoe lang krijgt mijn macbook nog ondersteuning?

Hallo iedereen.
Ik ben in het bezit van een MacBook Pro (Retina, 13-inch, begin 2015) die nog steeds vlotjes draait op macOS Monterey. Sinds kort krijg ik de melding dat mijn batterij onderhoud nodig heeft. Met andere woorden ze is naar de knoppen en moet vervangen worden. Het zelf doen moet wel lukken denk ik, batterij online bestellen en voor pakweg 100 max ben je geholpen.

Maar ik vraag me af of deze toch al wat oudere computer deze reanimatie nog wel verdient en ik niet beter voor een nieuw model kijk?
Met andere woorden: Hoe lang zal mijn laptop nog software ondersteuning genieten van Apple? Valt deze in het najaar uit de nieuwe updates dan vind ik het nogal dwaas er nu een nieuwe batterij in te stoppen.
Wie weet raad?

Thanks
Thomas

Reacties

  • April 2022 aangepast
    Ondersteuning van Apple is minimaal 5 jaar en soms langer.
  • Bedankt beste frankf
    Maar je link is niet echt wat ik zoek. Ik vraag me eindelijk gewoon af hoe lang zal mijn macbook nog updates krijgen voor het stopt? Hoelang zal ik nog veilig mijn laptop kunnen gebruiken?
    Thanks
  • April 2022 aangepast
    Misschien is dit een bevredigend antwoord.

    Ik het een iMac uit 2013 en die kreeg laatst nog een beveiligings update van apple en deze draait op macOS Catalina
  • Bedankt MichelF
  • Je hebt niet altijd de laatste versie van MacOS nodig. M.a.w. je kan je Mac nog gebruiken tot ie uit elkaar valt. Wellicht dat apps op een gegeven moment niet meer willen werken ivm veiligheid. Maar mijn PowerBook G4 doet het nog als een zonnetje 😊
  • Je kan het nooit zeker weten maar je hebt idd niet altijd de laatste versie van MacOs nodig. Ik zelf heb een iMac die op high sierra draait als je beetje weet wat je doet kan dat nog best.
    Mijn macbook air uit begin 2015 draait op Monterey en ik ga er vanuit dat Monterey voor hem de laatste update geweest gaat zijn
  • Thanks iedereen voor de info en hulp.
Log In of Registreer om te reageren.