E-book van MacBook Air naar ereader zetten lukt ineens niet meer

Ik koop al jaren E-books aan bij Bookspot, download ze op mijn MacBook Air en zet ze in de boekenapp. Dan koppel ik mijn ereader aan (wordt herkend) en open Finder om de ereader te zien en te kunnen openen. Tot dusver alles ok. Maar dan: tot voor enkele weken kon ik elk boek vanuit de boekenapp naar de ereader slepen. Dan deskundig ‘uitsmijten’ en de ereader laadde de inhoud op en klaar was Kees. Dan plots geen boek meer op de ereader. Ik vind er enkel een paar html bestanden (stuk tekst uit boek) en png bestanden (afbeelding van kaft of afbeelding in het boek). Ik nam contact met Bookspot, met Kobo (ereader), met de verkoper van mijn Kobo: niemand kan mij helpen. Aangezien mijn Kobo nog onder garantie stond, kreeg ik een andere, denkende dat die ene stuk was. Nieuwe Kobo, zelfde probleem. Wat nu? De MacBook heeft MacOs Monterey 12.3. Gisteren nog update gedaan. Een vorige update dateert van een aantal weken geleden, mogelijks net voor het fout ging met de E-Books maar dat weet ik niet zeker. Wat nu? Kan iemand mij helpen?

Reacties

  • Dag Sjanske,
    Probeer eens een boek te downloaden en dan direct naar de ereader te slepen/sturen, dus zónder dat je ze eerst in de boekenapp zet.
  • Dag Dian
    Het is me intussen gelukt, op de manier zoals jij me adviseerde. Dus niet eerst in boekenapp deponeren. Hoera! Probleem opgelost. Dank je wel om mee te denken.
Log In of Registreer om te reageren.