Snelle taken uitvoeren vanuit de Finder lukt niet

Ik zou heel graag vanuit de Finder een Pages-document willen kunnen omzetten in pdf, maar het lukt me niet. De enige taak die ik in beeld krijg is Concept watermerk en Meer... Bij het aanpassen van de Extensies staat keurig alles aangevinkt, dus ik snap het niet.
Gek genoeg krijg ik de gewenste functie wél in beeld als ik de Snelle taken benader vanuit een pdf-document in de Finder. Maar ja, dat hoeft dus niet meer.
Heeft iemand hier ervaring mee?
PS: ik lees zo af en toe ook instructies voor Automator, maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee.



Reacties

  • KorKor
    March 2022 aangepast
    Dat hoeft niet, je kunt direct vanuit Pages van je document een PDF maken, via de afdruk functie (cmd-p). Dit geldt niet alleen voor Pages, maar voor alle programma's waarmee je kunt printen.




    Zie voor meer informatie hier:
    https://www.appletips.nl/mac-os-x-werken-met-pdf-bestanden/
  • Bedankt voor je tip, Kor. Ik kende deze al en uiteraard kun je ook vanuit Pages exporteren als pdf. Maar ik hoopte op de kortste weg: rechtstreeks vanuit Finder met 1 dubbelklik...
  • KorKor
    March 2022 aangepast
    Ik neem aan dat je klik met rechtermuisknop bedoeld, want als je dubbelklikt dan wordt het bestand geopend in Pages. ;-)

    "Maak pdf aan" is alleen actief bij bepaalde bestandstypes, met name grafische bestanden zoals jpg, png en heic kun je direct in de Finder omzetten naar pdf. Voor pages-bestanden in Finder moet je het dmv. een script óf een programma, zoals PDF Expert, doen.
Log In of Registreer om te reageren.