Mac Monterey controleert steeds de Microsof Word app

Vrijwel altijd wanneer ik op mijn iMac Word of een andere Office app open, dan gaat mijn Mac deze app controleren. Soms duurt dat wel 3 of 4 minuten. Ik sluit een screen image bij. In Systeemvoorkeuren -> Beveiliging en privacy niets vinden om aan te passen. Op mijn MacBookPro heb ik dit probleem niet terwijl volgens mij de instellingen hetzelfde zijn. Wie helpt mij verder?


Groet, Rien

Reacties

  • Dag Rien,
    Kan mogelijk te maken hebben met Microsoft AutoUpdate; aparte app die updates controleert. Heb je op de iMac en de Pro dezelfde versies? Zijn het legale versies? Mogelijk staat bij de een wel de AutoUpdate, bij de andere niet, dan duurt zoeken ernaar lang.
  • February 2022 aangepast
    Dankje voor de tip over Auto Update, dat ga ik uitzoeken. Verder zijn de versies hetzelfde en het betreft een legale versie die, meen ik, op meerdere devices binnen het gezin kan worden gebruikt. Zo werkt mijn vrouw ook met dit abonnement. Ik kom er nog op terug. Groeten, Rien.
  • February 2022 aangepast
    Hoi Alfons, je hebt me op het goede spoor gebracht, denk ik. In de voorkeuren van Word stond idd AutoUpdate. Alleen op mijn MacBook was het een regulier updatekanaal terwijl mijn iMac gebruik maakte van een bètakanaal. Waarschijnlijk ws dat de reden om de app steeds te controleren. Inmiddels heb ik het aangepast en tot nu toe heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Bedankt,Rien.
Log In of Registreer om te reageren.