MMS Berichten versturen vanaf iPhone 8

February 2022 aangepast in iOS 15 | iPadOS 15
Hallo,

Wil graag iemand een SMS plus foto sturen, vanaf mijn iPhone 8. Maar het lukt me helaas niet de benodigde MMS Berichten functie te activeren.
Heb gekeken onder Instellingen ed. maar niets kunnen vinden. Heb geGoogled en heb KPN gebeld, maar helaas nog géén oplossing gevonden..

Wie wil mij hiermee helpen, en weet wél een oplossing hiervoor?

Vriendelijke groet,
Sjors

Reacties

  • KPN is volgens mij al 5 jaar geleden gestopt met het aanbieden van MMS. Op oudere iOS versies kon je het nog wel gebruiken, maar volgens mij is de functie in iOS 14 en 15 niet meer aanwezig.
  • Dankjewel jemmie, dat zag ik inderdaad ook al ergens voorbij komen.

    Blijf het toch vreemd vinden dat je dan eigenlijk automatisch bent aangewezen op Whatsapp en soortgelijke platforms... In de Berichten app kun je echter wel gewoon je foto's (en nog veel meer) toevoegen aan een getypte tekst. Dat is best raar toch, als je het vervolgens níet kunt versturen ?
  • In de berichten app stuur je de foto via iMessage, dit kan alleen als de ontvanger ook een iPhone heeft en dit wordt pas gecontroleerd bij het versturen.

    De beperking van MMS is zodanig, de maximale grote van het bericht, dat er geen foto meer van enige kwaliteit kan worden gestuurd vandaar dat deze optie niet meer bestaat.
  • Oké, dat is duidelijk, dankjewel jemmie :)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.