SD kaart in kaartslot wordt uitgeworpen in slaapstand OS Monterey

Na update naar Monterey een vreemde klacht die maar niet op te lossen is.
Als je de laptop dicht zet en daarna na enige tijd weer open zet, dan inlog met wachtwoord; krijg een melding dat de SD kaart verkeerd verwijderd is.
Schijven in sluimerstand is uitgeschakeld.
Met opnieuw opstarten wordt de schijf wel normaal herkend.
Wie weet wat er aan de hand is.

Reacties

  • Hallo, op mijn iMac 2020 precies hetzelfde. De sd kaart in de achterkant van de iMac geeft dezelfde melding en heb al tips gekregen om ergens vinkjes aan en uit te zetten maar niks helpt de melding blijft komen. Het gekke is dat ik een hub heb aangesloten op een Thunderbolt aansluiting die is uitgerust met 3 usb aansluitingen en een kaartlezer, als ik daar het sd kaartje in stop de melding niet komt.
  • Ja ergernis nummer 1 na update Monterey. Ik zet de laptop nu maar helemaal uit. Vrees dat de kaart beschadigd raakt met dat uitwerpen. Heb al contact gehad met Apple maar die geven alleen de al bekende oplossingen die allemaal niet werken.
  • Hallo, heb iets uitgevonden. Als je jezelf uitlogt en later weer inlogt gaat het goed. Alleen bij sluiten van het scherm en later openen en dan inloggen is de sd-kaart verwijdert.
  • aha update van Monterey V12.2.1 geïnstalleerd en nu gaat t voorlopig goed.
  • Hier ook Monterey 12.2.1 maar het probleem blijft nog steeds bestaan.
  • Ook met V12.2.1 als je niet uitlogt wordt de sd kaart uitgeworpen. Eerst uitloggen werkt dus wel.
  • Als ik uitlog dan is het goed maar zodra ik weer vanuit de sluimerstand komt is het weer foute boel.
Log In of Registreer om te reageren.