Foto’s app > Bibliotheek foto’s verplaatsen naar album zonder te kopiëren

Aangezien ik een hoop foto’s heb op mijn ipad en iphone wil ik deze organiseren in albums.
Als ik vanaf de bibliotheek foto’s in een album wil zetten worden de foto’s in het album gezet. Prima, maar de foto’s blijven in de bibliotheek staan.
Dit is vervelend. Er komt nog bij dat, als ik een foto uit de bibliotheek verwijder, de foto ook uit het album verwijderd wordt. Andersom gebeurt dit niet.
De bibliotheek blijft hierdoor een chaos. Bij mij gaat het om veel foto’s.
Is er een manier om foto’s uit de bibliotheek te verplaatsen naar een album zonder dat het alleen maar ‘gekopieerd’ wordt?

Als er geen manier is binnen de Foto’s app of vanuit de Foto’s app, bestaat er een andere mogelijkheid om het resultaat (verplaatsen ipv kopiëren) te krijgen?

Bv. door een map aan te maken binnen icloud (een soort kopie van de bibliotheek) waarbinnen foto’s verplaatst kunnen worden naar een album.

Reacties

  • De bibliotheek bevat alle fotos, de albums bevat alleen maar een link naar het origineel en niet de daadwerkelijke foto, je kan de foto in meerdere albums zetten zonder dat dat deze op meer plaatsen bewaard wordt.
    Dit verklaart dus ook als je de foto uit de bibliotheek verwijder deze overal verwijdert wordt, want dit is de enige locatie waar de fotos staan.
  • Duidelijk verhaal @jemmie
    Bedankt voor de uitleg.
  • Wanneer je bij het openen van Foto's op "option" drukt, kan je ook verschillende bibliotheken aanmaken..... Foto's verhuizen kan dan echter alleen met exporteren en importeren.....
  • @theo, ok. Maar ik heb geen mac, dus dan werkt het toch niet?
Log In of Registreer om te reageren.