E-reader Kobo niet meer zichtbaar in Finder

2»

Reacties

  • Heb zojuist een HyperDrive hub gekocht, maar het werkt nog niet. Net een nieuwe usb kabel besteld voor mijn Kobo Clara. Hopelijk werkt dat. Als dat niet werkt overweeg ik de SD-kaart er handmatig uit te halen en er zelf boeken op te plaatsen. Deze workaround heb ik eerder bij een andere eReader toegepast. Zie ook:

    Succes allemaal! Hoop dat dit probleem snel wordt opgelost. Mocht het bij mij weer werken, dan horen jullie het.
  • July 2021 aangepast
    Inmiddels heb ik het probleem opgelost. :)

    Ook ik heb meerdere hubs in de mediamarkt geprobeerd, zonder succes. Het bleek bij mij niet aan de hub te liggen, maar aan het kabeltje. De originele kabel was ik kwijt.

    Ik heb dit kabeltje besteld en nu doet hij het.

    Wel helpt het, om als alle kabels verbonden zijn, de hub even los te koppelen van mijn laptop en weer opnieuw aan te sluiten - dan is de E-reader pas zichtbaar in finder. Het maakt daarbij geen verschil of ik de 'oude' hub van mijn vriend gebruik, of mijn eigen net aangeschafte hub.

    Mocht het nog niet werken, dan is de heldesk van Kobo ook erg vriendelijk. Die checken o.a. of je de laatste software hebt, de usb ingang beschadigd is en of je een andere usb-poort hebt geprobeerd (zo kwam ik erachter, door mijn hub (met het juiste nieuwe kabeltje) in een andere usb-poort te pluggen).

    Succes allemaal! Hopelijk kunnen jullie het probleem ook snel oplossen.
  • Ook ik kan bevestigen dat de MacBookAir met M1 chip de Kobo e-reader niet makkelijk herkent. De tip om niet alleen het originele kabeltje te gebruiken (doe ik altijd), maar ook aandacht te besteden aan de USB-verbinding, hielp: met mijn "Satechi Usb C naar Usb A, ethernet en hdmi Kabel Converter", gekocht in mei 2020, lukte het *niet*, maar met de "Ewent 4 Poorts Mini Usb 2.0 hub", N.B. eerder gekocht, in januari 2020, lukte het wel, hoewel die Ewent via een USB A poort van de Satechi verbonden is met mijn MacBook. Begrijpe wie het kan! (of: blijven proberen maar met poorten en hubs ...).
  • mijn MacBook Air herkent e-reader Kobo niet meer
  • De oplaadkabel van de playstation kan je ook gebruiken om de boeken erop te zetten. Eindelijk weer lekker lezen.
  • Hier hetzelfde probleem, ook met origineel Kobo kabeltje.
    Kabeltje van mijn Beats geprobeerd en nu ziet mijn Mac de Kobo weer
  • Nou, zit ik ook mooi te klooien. Met de originele kabel .... nada.
    Kobo herkent de verbinding, zegt verbinden .... maar ik zie geen KObo in Finder ....
    Ook niet met een andere kabel of andere USB ingang in mijn laptop :-0(
  • Nou, het is me gelukt. Software update gedaan en HOPPA ... mijn KObo is weer zichtbaar in Finder op mijn MAC ... zucht.
    Super blij :0-)
  • Zelfde probleem met mijn nieuwe Kobo Libra 2. USB-C kabel van een Samsung mobiel geprobeerd en de Kobo komt zichtbaar in Finder!!!
  • Vandaag juist hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Na enkele USB kabels te hebben gebruikt, lichtte de Kubo reader terug op in Finder.

    Boeken zijn toegevoegd - job geklaard.
  • Bij ons ook zelfde issue. Verschillende kabeltjes geprobeerd. Nu eindelijk gelukt met een Belkin kabeltje.
  • Ik heb het eindelijk opgelost! Alle snoertjes en hubjes deden het niet. Maar als je adobe digital editions start, kan je het boek daarnaartoe slepen. Vervolgens met rechtermuisknop klikken op het boek en kiezen voor : kopieren naar apparaat kobo ereader. hehe.
Log In of Registreer om te reageren.