Contactpersonen slepen naar Numbers werkt niet meer.

Het stond zo mooi in de Apple tips: open de adresboek applicatie > selecteer de de gewenste contactpersonen> sleep de de selectie naar een sheet in numbers.. helaas numbers accepteert het gesleepte adres, het veert weer terug en numbers blijft leeg.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Met Copy en Paste werkt het hier wel, slepen niet.
  • helaas, dat werkt ook niet. Numbers sluit dan af zonder de contactgegevens te hebben geplaatst. Weet iemand een andere manier?
  • Bij mij werk slepen of ⌘ + c / ⌘ + v wel.

    Dat Numbers afsluit lijkt een anders probleem te zijn.

    Kun je andere tekst, bijvoorbeeld van een webpagina, plakken in Numbers?
  • ja, dat werkt. Ook een setje van 20 adressen vanuit mijn 'Contacten'.
    Zo gauw ik bijv. 500 contacten plak, dan sluit Numbers af.
    Enige idee wat ik dan kan doen om van een bepaald account mijn contactgegevens te bewaren in Excel of numbers?
  • Nee ik zou geen andere manier weten, misschien dat er derde partijen apps zijn die dit kunnen, maar vaak zijn deze betaald of beperkt tot een klein aantal contactpersonen.

    Het probleem lijkt te zijn dat er niet genoeg geheugen beschikbaar is om alle contact personen tegelijkertijd te plakken.

    Ik zou kijken hoeveel er wel tegelijkertijd zijn te plakken en dan dan in kleinere groepen te plakken.
    Wat misschien helpt is om alle open programma's af te sluiten, te herstarten en daarna alleen Numbers en de contactpersonen app te openen.
Log In of Registreer om te reageren.