Boek verplaatsen naar ereader hoe?

Heeft iemand een idee hoe ik een gedownload boek naar mijn ereader kan verplaatsen? Nu wordt het bij boeken opgeslagen maar ik wil het graag op mijn ereader lezen. Ik ben 72 en geen it-er, beetje simpel antwoord zou fijn zijn.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Geef nog aan op welk apparaat de boeken gedownload zijn.
  • De boeken staan op de ipad en moeten naar de kobo ereader. Die boeken van Bol en kobo gaan automatisch naar de kobo ereader maar andere boeken blijven bij "boeken" staan op de ipad.
  • Boeken, die in de Boeken App van Apple staan, kan je niet meer verplaatsen.
    Je kunt ze alleen lezen en/of verwijderen.
    Als je nog een kopie hebt van die boeken, kan je ze misschien handmatig in de Kobo ereader krijgen.
  • timoshatimosha    Moderator
    Vanuit de Boeken app kan men boeken delen, ook met de Mail app. Misschien kan je de boeken mailen naar een computer die kan werken met de Kobo reader en zo de boeken overzetten.
  • Dan ben ik heel benieuwd hoe jij dat doet timosha.
    Als je een boek uit de Boeken App mailt (naar jezelf bijv.) staat in de mail
    alleen de titel van het boek en de schrijver.
  • timoshatimosha    Moderator
    Bij mij staat er een link naar iTunes in waar ik het boek kan downloaden op een MacBook Pro.


  • Probeer het dan ook eens met een boek en niet met iets van Apple zelf.
    Als ik de iPad Gebruikershandleiding mail naar mezelf krijg ik ook een iTunes link.
  • timoshatimosha    Moderator
    Alstublieft



  • Dankjewel, maar dat is een .pdf. Die kan je gewoon versturen
    Ik vroeg of je het wilde proberen met een boek, maar kennelijk is het jou niet duidelijk
    dat er dan een .epub bestand bedoeld wordt.
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2021 aangepast
    Het is mij heel duidelijk. Helaas heb ik geen epub boeken geplukt van het internet alleen die uit de Apple Bookstore.

    Aangezien de TS niet meer reageert zal het probleem wel opgelost zijn.
  • December 2021 aangepast
    Ok timosha...... duidelijk.
    Ik krijg nog wel eens boeken (epub). Koop er ook af en toe één.
    Als je die eenmaal in de Boeken App van Apple hebt staan, krijg je die er ècht niet meer uit.
    Maar dat schreef ik al.
    Dat de TS niet meer reageert, is niets nieuws (helaas).
    Kennelijk zijn de reacties niet belangrijk.
    Gebeurt niet alleen hier, maar ook op andere fora.
    Ik vind dat altijd héél slecht.
    Je vraagt iets; er komen antwoorden.
    Wees dan zo fatsoenlijk om te reageren.
  • Ik wil best graag reageren maar kijk niet iedere dag omdat het mij al duidelijk was dat ik een epub niet naar de ereader kon krijgen. Sorry voor de late reactie maar heel erg bedankt voor alle reacties.
  • December 2021 aangepast
    De vraag mag wat mij betreft wel afgesloten worden hoor.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.