App nu.nl opslaggeheugen?

April 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Misschien een al te simpele vraag, maar ik weet het antwoord niet.
Ik heb op mijn iPad de APP van Nu.nl en kijk er dagelijks op.
Omdat ik maar een 16 GB iPad heb kijk ik af en toe naar mijn gebruik.
Nu staat er bij de APP van Nu.nl dat deze een gebruik heeft van 12 MB.
Maar bij 'documenten/gegevens' van deze APP schrok ik van de opslag
van 3,5 GB. Een enorm gebruik van mijn opslag. De APP stond
daarmee boven aan de lijst.
Hoe kan dit? Ik doe niets anders dan wat lezen op die APP voor zover
ik weet.
Ik heb de APP toen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en daarna geeft
'Gegevens/documenten' aan dat de opslag 90 MB is.
Ik heb plots in plaats van 1,5 MB vrije opslagruimte 4,5 MB.
Dat scheelt nogal wat.
Elke keer na gebruik loopt 'documenten/gegevens' weer een beetje op
In opslag. Na drie keer de APP bekijken is de opslag van 90 naar 93,5
gegaan, dus loopt het op na elk gebruik. Hoe voorlkom ik dat?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Sommige apps maken een cache aan in hun Sandbox. Kranten app's doen dat bijvoorbeeld. Als de app goed geprogrammeerd dan voorziet de ontwikkelaar een functie om de cache leeg te maken. Ik ken de Nu.nl app niet maar kijk eens na in de instellingen van de app of er een mogelijkheid is om de cache te verwijderen.
  • April 2014 aangepast
    Excuus voor een schrijffout. 1,5 MB en 4,5 MB in mijn eerste tekst moet MB GB zijn uiteraard.

    Dank voor de reactie, maar cache bekijken op de iPad?
    Waar vind ik dat?
    Op de iPad krijg je alleen wat gegevens (grootte van de APP en dus 'documenten/gegevens' waar je verder niets mee kan.
    Dit staat in Algemeen en vervolgens Opslag.
  • timoshatimosha    Moderator
    Nogmaals, als de ontwikkelaar van de app voorzien heeft dat de cache kan gewist worden dan moet je die instelling zoeken in de specifieke app zelf. iOS bemoeit zich niet met data die in de Sandbox van een app staat.
  • April 2014 aangepast
    Dank

    Na opnieuw instellen van de APP staat de opslag op 90 MB. Wat ik ontdekt heb is dat in de APP de Cloud automatisch aanstaat. Dat heb ik nu uit gezet. Wellicht heeft dat effect. Ik heb een mail naar hen gestuurd met mijn vraag.
  • Het uitzetten van de Cloud in deze APP heeft geen effect. Bij elk gebruik snoept deze APP een beetje geheugen van de iPad. Meestal 8 tot 10 MB.
  • Ik kreeg de volgende reactie:

    Allereerst bedankt voor uw mail. Goed om te horen dat gebruikers zoals u met ons meedenken en feedback geven. Het is erg vervelend dat de NU.nl-app met de tijd meer geheugen gaat gebruiken. We zijn op de hoogte van het probleem en werken momenteel hard aan een oplossing. U kunt dit oplossen door alle iCloud gegevens van de NU.nl-app te verwijderen (al uw filters en bewaard nieuws gaan hier helaas door verloren), vervolgens de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
    De app is vervolgens zo’n 10MB bij een verse installatie, we gaan dit snel oplossen zodat bovenstaande stappen niet nodig zijn. Excuses voor het ongemak.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan zal het allemaal wel in orde komen met die app. ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.