Verzonden email niet zichtbaar in Apple Mail

KorKor
November 2021 aangepast in macOS Big Sur
Hallo,

Als ik reply op een email die binnen is gekomen via een account bij een andere email provider, dan kan ik die verzonden reply niet meer terugvinden in Apple Mail. Ik zie alleen onder het iCloud emailadres een map Verstuurd, niet onder de postbus van die andere provider.

Als ik in de web interface van mijn andere email provider kijk, dan staat er niks bij verzonden. Ik heb wel een out of the office bericht ontvangen, dus ik weet dat die email is aangekomen bij de ontvanger.

Heb ik iets verkeerd ingesteld, of is dit het normale gedrag van Apple Mail?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat probleem wordt niet veroorzaakt door de Mail app maar door de mail provider. Als de mail provider via IMAP geen postbus 'verstuurd' beschikbaar stelt dan heeft de Mail app die ook niet.
  • KorKor
    November 2021 aangepast
    Je hebt gelijk. Het was een nieuw opgezette mail account, in mijn eigen domein en omdat ik er nog geen mail mee had gestuurd was die map verstuurd er niet. Toen ik via de web-interface een mailtje verstuurde, toen kwam die map te voorschijn en dus ook in Apple Mail. Een test mail die ik daarna verstuurde werd wel bewaard in Apple mail.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan kan er een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.