Update Monterey geeft problemen bluetooth

Na update Monterey is Bose Sounlink Mini niet meer via bluetooth te bgereiken. Regelmatig wordt scherm zwart en gaat opnieuw opstarten.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Je hebt dat probleem drie (3) jaar geleden ook al gehad. Kan je dat niet op dezelfde manier oplossen als in 2018?

    https://genius.appletips.nl/discussion/5405/imac-bluetooth-verbinding-met-bose-link-probleem#latest

  • Blue tooth werkt na installatie Monterey niet goed. Er wordt wel verbinding gemaakt met toetsenbord en magic mouse en trackpad maar met mijn iphone 7 niet. Alle apparaten hebben de laatste SW update. ook de oplossing om de plist te wissen werkt niet. Sowieso zijn er meerdere bluetooth.plist in Finder.
    com.apple.Bluetooth.plist
    com.apple.Bluetooth.plist.m64QFbC
    com.apple.Bluetooth.plist.QWqZFhl
    com.apple.Bluetooth.plist~orig
    Als ik probeer verbinding in te stellen dan verschijnt op de iphone de melding “verbinding mislukt imac wordt niet ondersteund”. Mijn imac is de 24″ versie met M1chip van 2021. De Mac ziet de telefoon wel en heel eventjes is er verbinding die direct verbroken wordt.
  • Misschien een domme vraag, maar waarom wil je je iPhone met je iMac verbinden? Het enige dat ik kan bedenken is als je je iPhone als hotspot wil gebruiken. Maar dat kan beter via Wi-Fi.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2021 aangepast
    Een iPhone/iPad kan geen BT verbinding maken met een Mac. Dat is nooit mogelijk geweest om de simpele reden dat een iPhone/iPad daar geen BT profiel voor heeft.
  • Zoiets vermoedde ik al, dus in dit geval geen probleem van Monterey/iOS 15.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2021 aangepast
    Heeft inderdaad absoluut niets te maken met Monterey en iOS 15.
  • Dank voor jullie antwoorden. Ik heb dus een niet bestaand probleem gemeld. Sorry daarvoor. Ik denk dat ik op het verkeerde been ben gezet omdat in BT-voorkeuren zowel de ipad als de iphone getoond worden in het venster apparaten samen met het toetsenbord, muis en trackpad.
  • @Timosha,
    Ik heb zelfde probleem als Lewie. De iPhone gebruikte ik als hotspot als ik onderweg ben. Vaak sneller dan sommige wifi.
    Maar nu met Monterey werkt het niet meer.
  • timoshatimosha    Moderator
    "Vaak sneller dan sommige wifi" kan niet want de hotspot verbinding is een ad hoc wifi verbinding tussen iPhone en het andere toestel.
  • @Timosha, klopt, maar even email ophalen met hotspot werkt beter dan wifi onderweg. Als dat al beschikbaar is, werkt het vaak niet of langzaam. Maar dat was niet de vraag. De vraag was waarom het vóór Monterey wel werkte en nu niet meer. Jij gaf aan dat het nooit kon op/met een Mac (ik ga er even vanuit, dat je dan ook de Macbook bedoelt, want op een euro-Mac heb je inderdaad je iPhone niet nodig)
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2021 aangepast
    Een BT verbinding met de iPhone hotspot functie kan wel. Dat schreef @Kor al. Een BT verbinding via de BT instellingen, dus zoeken naar aparaten enz..., kan niet en is nooit mogelijk geweest.
  • KorKor
    October 2021 aangepast
    Volgens deze KB artikelen zou het wel via BT moeten kunnen:
    https://support.apple.com/nl-nl/HT204023
    https://support.apple.com/nl-nl/HT203302#bluetooth

    @jverberk
    Met Wi-Fi wordt in dit geval een directe Wi-Fi verbinding (ad hoc) tussen de iPhone en Mac bedoeld.
    Mac -> Wi-Fi -> iPhone -> Telefoon netwerk -> Internet
  • Tja, tegen deze discussie kan ik natuurlijk niet op. Ik wacht wel af wat jullie eindconclusie is. Wat ik me wel afvraag is dat in de 2ᵈᵉ link van @Kor opgemerkt wordt dat je BT op de Mac moet uitschakelen en weer inschakelen, hoe moet dat dan als je een BT toetsenbord/muis/trackpad hebt en BT hebt uitgeschakeld? Hoe schakel je BT dan weer in?
  • @Kor,@Timosha, Dank voor de uitleg en de links.
    De verbinding met de iPhone hotspot via wifi lukt inderdaad wel.
    Voorheen verbond ik de Mac altijd via een klik op de bluetooth icoon en dat lukte altijd.
    Vandaar dat ik nu verbaasd ben dat het niet meer lukte.
    Maar de wifi oplossing werkt ook.
    Dank voor de tips
Log In of Registreer om te reageren.