Na update Monterey loopt iMac vast

Gisteren heb ik geprobeerd om mijn iMac uit 2017 te updaten naar OSX Monterey. De update werd wel gedownload en gestart maar tijdens het update proces bleef de computer hangen in een opstart cyclus (apple logo met witte balk). De enige mogelijkheid om hem weer aan het werk te krijgen was een clean install. Het laatste besturingssysteem waarop mijn iMac draaide was Big Sur. Met een clean install werd echter High Sierra geïnstalleerd. tijdens deze installatie kreeg ik al een foutmelding (incompatibel Disk, this disk uses features that are not supported on this version of MacOS). Bestands indeling is APFS. Hierna heb ik geprobeerd handmatig Monterey te installeren maar ook dat lukt niet. Update draait meer dan 1 uur en eindigt met de foutmelding dat de vereiste firmware niet kan worden geïnstalleerd.
Gegevens van mijn iMac: Retina 5K, 27 inch, 2017. 3,5 Ghz intel core i5, 32 Gb 2400 Mhz DDR4 geheugen, videokaart Readon Pro 575 4096 MB. 1 TB SSD schijf.
Wie kan mij helpen met dit probleem?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ik weet niet wat je bedoelt met een 'clean Install'. Maar als je met ⌘ + R opstart en dan macOS opnieuw installeert wordt Big Sur van de recovery partitie geïnstalleerd en niet High Sierra. De High Sierra installatie komt van een internet recovery.
  • ik heb precies het zelfde probleem ik krijg mijn computer niet opgestart hij blijft hangen met opstarten wat is het probleem ik heb al 3x opnieuw monterey gedowload en geïnstalleerd en iedere keer het zelfde probleem
Log In of Registreer om te reageren.