aanschaf nieuwe printer (Canon) die werkt op 64-bits

ik zal genoodzaakt zijn een nieuwe printer aan te schaffen omdat mijn Canon Pixma MP495 blijkbaar niet meer compatibel is met 64-bits.
Heb zo al eens gezocht op internet nr een nieuwe maar zie nergens een indicatie van die 64-bits, of kan ik dit wel ergens controleren ?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2021 aangepast
    Het zijn de drivers die 64-bits moeten zijn. Canon is heel slecht in het bijwerken van drivers in tegenstelling tot HP. Zo goed als alle HP drivers van de laatste tien jaar zijn ingebouwd in macOS.

    De laatste drivers die Apple heeft voor Canon printers zijn van september 2015. Dat is ook al bijna antiek. De laatste HP drivers die Apple heeft voor macOS zijn van december 2020.
  • ok, moet geen Canon vr me zijn. Als dan een HP beter is dan zal het een HP worden. Staat dat ergens tussen de gegevens van de printers, denkt het neit . Ook moet ik opletten dat het USB-A kabel heeft anders kan ik deze ook niet aansluiten.
    Enig voorstel welke (geen super dure hé) ?
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb hier al een paar jaar een HP OfficeJet 6950. Die werkt heel goed. Maar, ik heb hier ook nog een oude Canon Pixma MG 2550. Een simpele printer maar eentje die wel werkt met macOS Big Sur en Monterey.
  • eens gekeken nr 6950 deftig machine, denk dat die te hoog is vr waar ik deze moet plaatsen ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.