Windows bootcamp volgens Origin geen reguliere versie

Wanneer ik Origin om advies vraag over problemen met de functionaliteit van hun spellen krijg ik naar aanleiding van de meegestuurde DxDiag informatie de volgende mededeling: "Unfortunately your PC is running a version of Windows that is not supported by the game". Ik krijg hun niet aan het verstand gepeuterd dat ik Windows niet op een PC maar op een Mac draai en dat het enige verschil de bootcamp software is die tussen Windows en de Mac inzit. Eerlijk gezegd begin ik er nu aan te twijfelen of dat echt zo is. Heeft iemand hier een antwoord op?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    September 2021 aangepast
    In de Bootcamp partitie draait een native versie van Windows. Uiteraard met de drivers voor de specifieke Apple hardware. Daar ligt misschien het probleem voor die spelletjes: hardware die niet ondersteund wordt.

    Bootcamp is geen software die tussen Windows en de Mac zit maar maar een dual boot loader. Overigens, Bootcamp kan alleen maar een originele Windows versie installeren en geen OEM versie.
  • Dag timosha, bedankt voor je antwoord. Ik hoop dat ik dit Origin kan uitleggen. Het is volgens Origin niet de hardware die het probleem is. Wanneer ik een DxDiag file meestuur met een vraag wordt alleen deze informatie gelezen waarop structureel het antwoord komt dat dit geen originele versie van Windows is en ze mij om die reden niet kunnen helpen.
Log In of Registreer om te reageren.