iPhone 12 mini schakelt ten onrechte naar mobiel netwerk terwijl WiFi beschikbaar is.

September 2021 aangepast in iOS 14 | iPadOS 14
Begin 2021 heb ik een iPhone 12 mini in gebruik genomen. Na enkele maanden probleemloos gebruik schakelt dit toestel ten onrechte naar mijn mobiele netwerk en is dan ook niet terug te krijgen op WiFi. Volkomen onvoorspelbaar is WiFi dan weer wel ingeschakeld, ook zonder enige actie. Dit schijnt met meer van deze toestellen voor te komen en Apple doet er niets aan. Mijn IPad met dezelfde IOS-versie werkt tegelijkertijd perfect door op hetzelfde Wi-Fi-netwerk.
Netwerkverbindingen opnieuw instellen lost het niet op, ook niet na terugzetten naar fabrieksinstellingen. Uit- en aanzetten van toestel en modem levert ook geen oplossing. Soms functioneert het toestel dagen, soms een week lang correct en dan gaat het weer mis. Gisteren is het naar 5G geschakeld en is nog steeds niet terug op WiFi. Is er iemand die een echte oplossing heeft?

Reacties

  • Heb je met Apple support gebeld? Misschien hebben ze een oplossing.
  • Ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone 12 pro. is het inmiddels opgelost? zoja wat heeft u gedaan?
  • Na de update naar IOS15 heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Een keer, maar dat was opgelost door uit- en aanzetten.
Log In of Registreer om te reageren.