(Portret)foto's importeren iPhone naar Foto's lukt niet

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het overzetten van mijn foto's van mijn iPhone 11 pro naar foto's op mijn macbook air.
Ik doe dit altijd handmatig m.b.v. een kabeltje. Nadat ik een heleboel foto's heb geselecteerd, geeft foto's aan dat niet alle foto's zijn overgezet. Hij geeft de foutmelding: "onderdeel importeren niet mogelijk". Zie bijgevoegde afbeelding.
Het lijkt erop dat het om alle portretfoto's gaat... Voorheen had ik hier geen probleem mee.
Heeft iemand een idee wat er misgaat? Ligt het aan een bepaalde instelling o.i.d.?
Ik heb mijn bibliotheek al hersteld, dit heeft het probleem helaas niet opgelost. Zowel mijn macbook air als iPhone zijn voorzien van de laatste updates, aldus de app store. Ik gebruik MacOS high siërra. Het lukt wel als ik de foto's drop naar mijn Macbook en vervolgens importeer vanuit Finder. Dit kost me echter veel extra tijd, omdat ik dan moet uitzoeken welke foto's al wel zijn geïmporteerd en welke niet...

Hopelijk heeft iemand een geniale tip! Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Eveline

Reacties

  • Ik heb eenzelfde probleem. Programma Foto's doet heel moeilijk op mijn Mac. Als foto's al bewerkt zijn, kan ik ze niet importeren en krijg dezelfde opmerking 'Onderdeel importeren niet mogelijk'. Ook als ik ze daarna bewerk met Photoshop, in een ander format zet (tiff, png) of er een screenshot van maak, blijft het programma weigeren om ze te importeren. En als ik in Foto's zelf werk: na bewerking van de foto (bv bijsnijden) toont hij het resultaat niet meer, foto gaat helemaal op grijs. En is niet meer te exporteren.
    Probleem is dat je het programma Foto's niet kunt updaten of opnieuw installeren, want het is een onderdeel van OS Big Sur.
    Wie kan mij helpen?
  • Jarenlang geen probleem met importeren van iPhone foto's en iMovie beelden naar Mac foto's. Nu melding: "Onderdeel importeren niet mogelijk. De bewerking kan niet worden voltooid ..."
Log In of Registreer om te reageren.