Problemen met MacOs Big Sur na update naar 11.5.1

Sinds de update naar 11.5.1 haperend geluid in Airpods, en muis die eigen leven leidt door schokkend over beeldscherm vliegt. Heb alle online gevonden opties gebruikt die in het verleden bij Bluetooth-verbindingsproblemen geopperd werden. Werkt echter niet. Ik den dat bij een nieuwe install misschien het probleem weer mee-geinstalleerd wordt.Iemand een oplossing?
iMac (Retina 5K, 27-inch, 2020)

Reacties

  • En met in het verleden bedoel je wel specifiek problemen met Big Sur?
  • Inderdaad. Tijdje terug ergens gelezen, dat men wereldwijd problemen had met Bluetooth verbindingen na installatie van Big Sur.
  • Problemen bij alleen bij Airpods en de Apple Mouse
  • Ja, heb ik ook last van na de upgrade naar Big Sur. Mijn Logitech muis heeft hetzelfde. Uiteindelijk heb ik hem maar omgeruild met de muis van mijn werklaptop. Die Dell muis doet het wel goed en de Logitech ook onder Windows. Ook met mijn AirPods gaat het niet goed. Als ik ze in mij oren prop om te bellen, dan verbinden ze met de Mac ipv. de iPhone. Ik heb ze maar verwijderd uit de settings van de Mac, hopelijk gaat het dan beter.
  • @Kor. Dankjewel voor je reactie. Ik ben zoals ik al vermoede niet alleen!
  • KorKor
    August 2021 aangepast
    Ik heb inmiddels de Logitech muis weer werkende gekregen, door de dongle rechtstreeks aan te sluiten (met een adapter) aan mijn iMac. Eerst was ie aangesloten via een USB-C hub. Misschien zorgt die hub voor storing op de een of andere manier. Wel raar dat het begon toen ik naar Big Sur over ging.

    Op een ander forum zag ik deze oplossing en het werkt inderdaad bij mij.
Log In of Registreer om te reageren.