Ethernetverbinding valt iedere keer weg

Wanneer ik mijn MacBook Air (1/2 jaar oud) met Big Sur 11.5.1 via Ethernet-poort aansluit op internet (wifi uit) dan valt na 1-2 minuten de verbinding weg. Ik heb de netwerkverbinding op DHCP staan met automatische toekenning van IP-adressen. Hebt handmatige toewijzing geprobeerd maar werkt ook niet, Ook vernieuwing DHCP-release gedaan geen oplossing, ook volgorde van verbindingsvoorkeur aangepast geen oplossing. Conclusie alleen internet verbinding via wifi werkt maar dus niet bekabeld mogelijk. Hierdoor kan ik geen gebruik maken van stabieler en sneller internet bij het uploaden van veel data (> 20 GB) maar ook de TV app op de laptop werkt bekabeld niet. USA-forum geeft vergelijkbare fouten die in Big Sur lijken te zitten. Ik ben geen apple expert en ook geen netwerk expert maar kom wel een eind. Iemand suggesties, morgen zou Apple-support contact opnemen met mij maar wellicht zijn er hier experts die het probleem ook hebben.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Gebruik je een externe USB <-> Ethernet adapter?
  • KorKor
    July 2021 aangepast
    Inderdaad, wat gebruik je precies, is het een losse adapter (welk merk) of een hub waar Ethernet inzit? Is je kabel nog wel goed? Wat zie je in de netwerkinstellingen als de verbinding is weggevallen?

    Appeltje  -> Systeemvoorkeuren -> Netwerk-> klik op de USB-adapter



    Ik heb diverse Ethernet adapters, die werken met mijn MacBook Air M1. Ik heb een paar van Apple zelf (USB-A en Thunderbold, met een een verloopstuk/adapter), een USB-hub van Anker met Ethernet en een Dell USB-C Ethernet adapter van mijn werk. Ze werken allemaal zonder problemen.
Log In of Registreer om te reageren.