Kan ik OS X Mavericks wissen en OS X Lion terug zetten ?

December 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Heb spijt dat ik voor mavericks heb gekozen. Bureaublad en schermafbeelding is anders.Kan geen eigen foto's gebruiken.Ccleaner is niet meer te gebruiken.Die nieuwe dingen bij mavericks is allemaal wel mooi en aardig maar ik gebruik dat toch niet. Hoe krijg ik weer OS X LION terug ?

Reacties

  • Hoezo kun je geen eigen foto's gebruiken? Bij mij lukt dat gewoon.

    Staat OSX 10.7 bij je aankopen in de Mac app store? Misschien kun die installeren. Anders zal je een clean install moeten doen. Dit betekent dat je eerst je harde schijf moet wissen en vervolgens van je installatie disk OSX 10.7 kunt installeren. Maak wel een goede backup van al je data, want je Mac is helemaal schoon. Ik verwacht dat je hierna wel conflicten krijgt met iPhoto en iTunes. Deze bibliotheken zijn namelijk ook geconverteerd na de update naar Mavericks.

    Persoonlijk vond ik Lion een draak van een OS. Gelukkig kwam vlak erna Mountain Lion uit. Een hele verbetering.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Dus omdat je geen persoonlijke foto's meer kan gebruiken en Ccleaner niet meer werkt wil je terug?

    Mavericks is op gebied van beveiliging van je Mac een grote verbetering en een absolute aanrader. Daarnaast zorgt hij ervoor dat applicatie beter presteren en minder vragen van je Mac.

    Ccleaner heeft ondertussen al een update ontvangen voor
    Mavericks:http://www.piriform.com/blog/2013/10/30/ccleaner-for-mac-update
    Maar zo vaak moet je die app nu ook weer niet gebruiken.

    Een persoonlijke achtergrond kun je instellen via  ▸ Systeemvoorkeuren ▸ Bureaublad en schermbeveiling ▸ Bureaublad ▸ +knop om een map toe te voegen met al je persoonlijke afbeeldingen en klaar ;)
  • wow! jij gaat ver. Dit is een mijlpaal is de geschiedenis van opruimprogramma's.
    Wat een overwinning voor hen: 'Klant gaat terug naar een vorige OSX versie want kan hun opruimprogramma niet gebruiken: Een gouden raad: gebruik niets in die categorie'. Hoogstwaarschijnlijk kom je van Windows en vind je dat daarom noodzakelijk.
  • Maverick zal wel goed zijn maar de programma's die eronder moeten werken doen het niet altijd en dat is best vervelend als je twee van dergelijke programma's hebt waar je dagelijks mee werkt en dat niet meer doen.
    Dus ik begrijp de reactie wel. Want je kan hier vragen wat je wilt dergelijke reacties helpt de mens geen stap verder.
  • Beste, eerst formatteren, daarna option+r ingedrukt houden tijdens opnieuw starten.. De rest is simpelweg instructies van Mac volgen...
  • Ik ben bang dat hij dan weer Mavericks geïnstalleerd krijgt als je het dmv. recovery doet. Volgens mij moet je eerst Lion downloaden van de Appstore, dan een bootable Lion USD-stick maken (met DiskMakerX). Dan de user gegevens backupppen (optioneel). Vervolgens opnieuw opstarten met option+r ingedrukt. Dan de pattitie formatteren. USB-stick erin en herstarten met option+r en booten vanaf de USB-stick. Vervolgens Lion installeren.

    Persoonlijk vindt ik Mavericks prima werken, er zijn nog wat problemen die hopelijk door Apple opgelost worden. Ik zou het Harbo niet willen aanraden om opnieuw Lion erop te zetten, vooral als je een MacBook hebt is Mavericks stukken beter.
  • De gebruiker en alle gerelateerde inhoud zijn verwijderd.
  • ALs je dus veel met b.v. Vuze werkt ( torrent) dan wordt je computer heel traag van , dan is CCleaner de oplossing .
    Maar ,,Mavericks Cache Cleaner '' werkt ook goed ! zelf deep cleaning uitgevoerd maar de computer daarna was weet lekker vlot net zo toen ik het systeem voor het eerst uitprobeerde.
    ALLEEN niet de Virus scan software DOWNLOADEN dat soort dingen heb ik geen vertrouwen in zowiezo vertrouw ik op Apple en zeker niet op programma's die zogenaamd Virus scan doen dat lijkt mijn onzin, apple lost zelf namelijk dat soort problemen zelf op met de beveiliging update's .
  • Kan iemand mij aub helpen? ik heb een HP photosmart c510 series maar sinds mavericks kan ik mijn scanner niet meer gebruiken.
  • July 2016 aangepast
    @Celia: Heb je al eens geprobeerd of je met het programma "Foto Lader" (Image Capture) je scanner kunt gebruiken?

  • Bedankt voor de tip Pieterr maar als ik mijn scanner wil gebruiken met foto lader krijg ik de melding dat de software niet is geïnstalleerd, maar ik kan nergens de drivers 4.1.2 vinden,
    er wordt ook gesproken over een ander driver de SW-OS X mavericks 12.34.44 dmg maar die is ook nergens te vinden, dus heb jij of iemand anders een andere tip, alvast bedankt
  • April 2014 aangepast
    @Celia: De driver voor deze all-in-one is onderdeel van Mavericks.
    Je hoeft er geen aparte driver voor te installeren.
    Voer anders nog een keer de installatie-instructies uit zoals die te vinden zijn op onderstaande link:

    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c03967522&cc=us&dlc=en&lc=en&os=4159&product=5041262&sw_lang=
  • Bedankt voor de tip Pieterr, ik heb de installatie-instructies al gebruikt maar alsnog kan ik mijn scanner niet gebruiken ook niet met "foto lader", ik kan mijn printer ook niet vinden als ik op programma's klik, om mijn printer te gebruiken moet via de systeemvoorkeuren, heel irritant allemaal vooral omdat ik nu documenten niet meer kan scannen om door te sturen, dus heb jij of iemand ander nog een tip, alvast bedankt
  • Leuk, al die enthousiaste mensen, maar ineens blijkt Iphoto niet op mijn Mac te kunnen. Terwijl ik er al 4 jaar meewerk. En nu??
  • Hoezo kun je geen eigen foto's gebruiken? Bij mij lukt dat gewoon.

    Staat OSX 10.7 bij je aankopen in de Mac app store? Misschien kun die installeren. Anders zal je een clean install moeten doen. Dit betekent dat je eerst je harde schijf moet wissen en vervolgens van je installatie disk OSX 10.7 kunt installeren. Maak wel een goede backup van al je data, want je Mac is helemaal schoon. Ik verwacht dat je hierna wel conflicten krijgt met iPhoto en iTunes. Deze bibliotheken zijn namelijk ook geconverteerd na de update naar Mavericks.

    Persoonlijk vond ik Lion een draak van een OS. Gelukkig kwam vlak erna Mountain Lion uit. Een hele verbetering.

    Hoe doe je dit volledig wissen?
Log In of Registreer om te reageren.