Apps sluiten direkt na openen weer af

iemand hier soms enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn als dus een app op het opstarten wel heel even opent maar dan onmiddellijk zichzelf weer afsluit, en dus niet te gebruiken is. Sinds enige tijd heb ik dit met een bepaalde app die ik al geruime tijd in gebruik heb op men iPad. En nu heb ik net het zelfde probleem met een app die net uit de app store heb gedownload. Reset van het toestel en de app verwijderen en opnieuw installeren geven geen oplossing.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als een app direct na het openen 'afsluit' betekent dit dat de app crasht. De reden van de crash kan je vinden in Instellingen -> Privacy -> Analyse en verbeteringen -> Analysegegevens. Hier wordt bij elke crash een crash report aangemaakt.

    Het is voor een leek niet simpel om die crash reports te analyseren. Het beste is dat je contact opneemt met de ontwikkelaar van de app.
  • Thx voor deze reactie.
    Misschien toch nog even dit, wat ik niet vermelde is dat beide apps waarover ik het heb probleemloos werken op andere devices.
    En buiten contact proberen op te nemen met de ontwikkelaar is er geen andere mogelijke oplossing hiervoor?
  • timoshatimosha    Moderator
    June 2021 aangepast
    Je kan gaan zoeken in de Analysegegevens naar de crash reports van de app(s) en dan kijken wat de reden van de crash is. Men moet eerst de reden van het probleem kennen alvorens een oplossing te verzinnen. Omgekeerd gaat het helaas niet werken.
  • Snap ik perfect hoor.
    Kan of mag ik dat report hier niet posten, want ik vrees dat ik als eenvoudige leek er helaas niet veel van zal begrijpen en uit zal kunnen opmaken.
Log In of Registreer om te reageren.