naam refurbished MacBook Air veranderen

ik heb een refurbished MacBook Air 2017 gekocht maar krijg de naam niet veranderd, ik heb bij systeemvoorkeuren/delen mijn eigen naam staan maar als ik de MacBook open staat er nog steeds de naam MAC. het betreft een MacBook uit Amerika, weet niet of dat iets uitmaakt maar voor alle zekerheid

Reacties

  • Bedoel je dan de naam in de screensaver?

    Dit kun je veranderen in Systeemvoorkeuren | Bureaublad en schermbevieliging en dan kiezen voor Schermbeveiligingopties, waarschijnlijk staat hier een naam ingevuld, als je deze weg haal zou de naam die je in delen heb opgegeven getoond moeten worden.
  • dank je wel voor de reactie Jemmie, maar nee, als ik kijk wat je aangeeft staat daar mijn eigen naam, maar als ik MacBook open staat boven de ruimte voor je wachtwoord de naam MAC en die wil ik veranderen.normaal zou dat moeten werken via de optie delen maar dat lukt niet

  • May 2021 aangepast
    Dat is niet de naam van de Macbook, maar de naam van de gebruiker.

    Je kunt deze aanpassen in Systeem voorkeur | Gebruikers en groepen, klik op het slotje en geen je wachtwoord op.

    Klik met twee vingers op de naam MAC , en kies voor geavanceerde opties.

    Je kunt hier de 'Volledige naam' aanpassen, dit is de naam welke getoond wordt bij het aanmelden.
  • Gelukt Jemmie, hartelijk dank!!!
    weet je ook toevallig hoe ik mijn MacBook zonder wachtwoord kan instellen? als ik het probeer om gewoon te enteren bij 'nieuw wachtwoord' geeft hij aan dat het vak niet leeg mag zijn.
    mijn vorige MacBook kon ik openen omdat ik een applewatch draag (openen met applewatch) maar die mogelijkheid zit niet op mijn refurbished 2017 MacBook
  • Een wachtwoord is voorzover ik weet verplicht. Maar een 2017 Macbook moet ook kunnen ontgrendelen met de apple watch.

    Mist de optie in Systeemvoorkeuren | Beveiliging & privacy en dan het tabblad algemeen?
  • nee daar zit het niet, daar zat het wel bij mijn MacBook uit 2014... de verkoper zegt dat dat komt omdat het een refurbished MacBook is uit Amerika.. ik weet niet of dat waar is
  • Ik denk niet dat dat de oorzaak is. Er staat me vaag iets bij dat ik dit ooit opgelost heb door een bepaalde setting te doen. Ik weet alleen niet meer welke :-)

    Heb je op MacBook niet automatisch inloggen ingesteld? Dit voorkomt ook de optie om dit aan te zetten.
  • Het is niet altijd mogelijk om automatisch inloggen in te stellen. Bijv. als FileVault ingeschakeld is. Zie hier voor meer informatie:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT201476
Log In of Registreer om te reageren.