Macintosh HD ingesteld als reservekopieschijf in Time Machine.

Hoi Mac fans,

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met ons probleem.

We denken dat op de iMac van mijn dochter "per ongeluk" de Macintosh HD schijf als doel is ingesteld in Time Machine. Hierdoor krijgen we de volgende melding als we een software update willen doen: "Het volume kan niet worden gebruikt, omdat het een reservekopieschijf is". We kunnen ook alleen maar Macintosh HD selecteren en krijgen dan meteen deze melding.

Kan iemand ons helpen om deze Macintosh HD niet meer als reservekopieschijf te selecteren?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

Mvg,

Stef

Reacties

  • Je zal dit in de Systeem Voorkeuren | Time Machine moeten doen.

    Wanneer je selecteer disk kies en daar de Macintosh HD kies kun je deze verwijderen als TM disk.
  • Jemmie, bedankt voor je reactie.
    We hebben gekeken in de systeem Voorkeuren in Time Machine en we kunnen daar niet de Macintosh HD disk selecteren en die zien we ook niet ertussen staan. Verder zien we ook geen andere optie's om de Macintosh HD als reservekopieschijf te verwijderen.
  • May 2021 aangepast
    Waarschijnlijk heeft time machine daar een partitie voor gemaakt...schijfhulp programma gebruiken om die weg te gooien ? Misschien via commando R opstarten om systeemschijf toegankelijk te krijgen ?

    Hoe koppel jij de gewenste HD aan de computer ? Je kan hem niet "kiezen" dat lijkt mij best gek . Je kan meerdere HD backup schijven kiezen bij Time Machine.
  • Theo, bedankt voor je reactie. We hadden contact met iemand die iMacs repareert en we zijn idd via Schijfhulpprogramma naar de disc gegaan en zagen daarna waar de back up folder stond. Die hebben we gewoon helemaal verwijdert (omdat de back up via de Timecapsule gaat). Daarna geen problemen met de installatie van macOS Big Sur
  • Goed dat het opgelost is en bedankt voor het terug melden.
  • Ik had iets dat eraan verwand was meegemaakt, na mijn eerste installatie van Big Sur. Daar waren het dan nog containers enzo door de nieuwe HD indeling van Apple.... :) :)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.