WiFi Repeater gebruiken?

April 2014 aangepast in Airport en netwerken
Graag zou ik wifi repeater of een andere mogelijkheid gebruiken op mijn ipad 4 daar het bereik van wifi een beetje te krap is. Op de bbox2 en de repeater is wps voorzien, hoe kan het verder?

Reacties

  • Met een airport express?
  • Marcel, stop de repeater in een stopcontact op een plaats in de buurt van waar je minder bereik hebt. Duw op de wps-knop van jouw router. Ga dan onmiddellijk naar de repeater en duw daar dan ook op de wps-knop. Ze hebben nu verbinding met elkaar. Op jouw iPad ga je nu naar instellingen - Wi-Fi - kies een netwerk en kies daar dan het netwerk van de repeater (waarschijnlijk dezelfde naam als jouw netwerk maar met een ext achter). Geef dan het wachtwoord van jouw Wi-Fi netwerk in.
    Let wel: het kan zijn dat de installatie van jouw repeater anders is, dat weet ik natuurlijk niet.
    Veel succes.
  • Mijn ervaringen met repeaters zijn ronduit bedroevend...... Ze zijn niet op een ander kanaal in te stellen zodat ze op hetzelfde kanaal zitten als je router/accesspoint en dat wil elkaar nog wel eens beïnvloeden. Verder halveren ze doorgaans je internet snelheid omdat ze tegelijk moeten ontvangen en doorzenden.
    Je kan denk ik beter een popeline setje open met een draadloos accesspoint ingebouwd..... je gaat dan op een veel hogere snelheid via je stroomnet en hoef je alleen het laatste stukje maar draadloos te overbruggen waarbij de snelheid niet gehalveerd wordt.
    Dit is zo'n setje, is ook met hogere doorvoersnelheid verkrijgbaar en met een ingebouwde contactdoos zodat die niet verloren gaat. http://www.devolo.com/nl/Producten/dLAN-500-WiFi
Log In of Registreer om te reageren.