E-reader Kobo niet meer zichtbaar in Finder

February 2021 aangepast in macOS 10.15 Catalina
Ik wil een ebook (epub) naar mijn e-reader kopiëren maar de reader verschijnt niet meer in de Finder.
Vroeger deed hij dat wel ? e-reader geüpdate maar geen soelaas.
Iemand een idee wat ik zou moeten doen ?
«1

Reacties

  • Opgelost ! Sommige apparaten blijken kabel gevoelig, het MOET het kabeltje zijn dat meegeleverd werd of het werkt niet.
  • heb mijn e-reader met officieel snoertje aangesloten op mijn mac. zie op e-reader verbonden aan aan het opladen. maar ik kan hem op mijn mac niet vinden. eerder deed hij het wel.
  • Als ik de e-reader will aansluiten op de macboookair (gekocht 2020) wordt de Kobo Glo HD wel gevonden.
    Echter krijg meteen error melding dat de e-reader verkeerd is uitgeworpen/verkeerd is verwijderd. Kan nu geen boeken vanaf de Mac op de e-reader zetten. Software versie is Bigsur 11.1 - wie heeft een oplossing
  • mijn e-reader laadt wel op via mijn mac, maar ik kan hem op mijn mac niet meer vinden. Dat is zo sinds een week of twee toen ik een nieuwe versie van adobe digital editions moest installeren? Verschillende kabeltjes geprobeerd.
  • Sinds de nieuwe update naar Big Sur 11.02 herkend mijn Mac de e-reader ( kobo) niet meer. Voorheen was dit nooit een probleem. Ik kan dus geen boeken meer op de reader zetten omdat de reader niet in Finder te vinden is.
    Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen ??
  • Sinds de nieuwe update naar Big Sur 11.02 herkend mijn Mac de e-reader ( kobo) niet meer. Voorheen was dit nooit een probleem. Ik kan dus geen boeken meer op de reader zetten omdat de reader niet in Finder te vinden is.
    Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen ??
  • Hier hetzelfde probleem, bigsur geupdate, geen verbinding meer met kobo! Voor die update werkte het wel.
  • het werkt gewoon niet. maar wie heeft dan nu de oplossing?
  • Helaas, mijn KOBO Libra wordt helemaal niet gezien door mijn nieuwe MacBook Air, Bigsur 11.0.1
    Ik zie wel dat de Kobo wordt opgeladen.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Ik zie hier dat heel veel mensen precies hetzelfde probleem hebben als ik namelijk dat mijn e-reader niet gezien wordt in Finder. Terwijl dat eerder wel kon. Ik kan dus ook geen boeken overzetten op mijn e-reader. Graag een oplossing.
  • Andere kabel gebruiken , ook niet originele kabel of andere kabel van een ander USB toestel gebruiken.Er zijn kabels die alleen opladen (6-pnts) en er zijn kabels die opladen en data verzenden (8-pnts).
  • SiaSia
    March 2021 aangepast
    Ik ben mijn Kobo e-reader in mijn MacBook Air kwijt. Hij staat niet meer in de Finder. Weet iemand een oplossing?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies (nog eens) samengevoegd
  • Het probleem is opgelost!

    Mijn nieuwe MacBook Air met M1 processor had geen verbinding met mijn Kobo e-reader.
    Om te communiceren gebruikte ik een hub van Sitecom.
    Bij de Mediamarkt hebben we zeker 6 kabeltjes geprobeerd, met de hub en ook zonder de hub, niets werkte.

    Uiteindelijk een andere hub uit de verpakking gehaald, merk HYPER DRIVE, en dat werkte. Ook met het originele kabeltje. Ik ben blij dat het uiteindelijk werkt! Op de verpakking staat dat de hub speciaal is gemaakt voor de MacBook Pro/Air.
    Kost wel 99,99 Euro........
  • Heeft er al iemand een echte oplossing?
    Het lijkt toch een Apple truc?
  • Sinds de update wordt mijn Kobo E-reader niet meer gevonden. Ik zie dat veel mensen dit probleem ervaren.
    Heeft iemand de oplossing al gevonden?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies nog eens samengevoegd.
  • Kan mijn epub boek vanaf mijn mac niet meer in mijn kobo e reader slepen? Wat doe ik niet goed?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies nog eens samengevoegd.
  • Hi, Ook ik kan mijn Kobo niet vinden in Finder, wel de mededeling dat ie verbonden is met Mac en aan het opladen is. Is er al iemand die een oplossing heeft?
  • Wordt er ook wel eens een antwoord gegeven...?
  • timoshatimosha    Moderator
    May 2021 aangepast
    @Annelien

    De antwoorden zullen moeten komen van iemand die een Kobo bezit en het probleem kan reproduceren en onderzoeken.

    Misschien heeft de producent van het toestel ook wel antwoorden.
  • Zelfde probleem. Voor niets hier ingelogd dus. Geen antwoorden. Jammer
  • Hetzelfde probleem. Direct via USB-C naar micro USB vd Kobo - niets (kabel werkt wel via mijn Windows laptop). Docking van Ali, van USB-A naar micro ook niets. Ook deze kabel werkt gewoon op mijn Windows laptop. Kobo laadt wel gewoon op. De genoemde docking van 99 euro hierboven vind ik wel wat prijzig.
  • Ik had ook het probleem dat de inhoud van de Kobo niet zichtbaar was in Finder.... totdat ik de juiste kabel gebruikte uit een bakje met kabels. Waarschijnlijk is het de originele Kobo-kabel!
    Ik had geen extra kosten!
  • Ik had hetzelfde probleem. Tolino niet meer zichtbaar op nieuwe MacBook Air, ondanks origineel kabeltje, maar met adaptor want poorten zijn nu usb-c. Nieuwe e-reader (Kobo) gekocht, en zelfde probleem. Nu bij mediamarkt hub gekocht van 49,99€ die op een van de twee poortjes blijkt te werken. Merk: Sitecom - usb-c to HDMI Adapter with usb-c power delivery (productcode CN-380)
  • Ik heb dit probleem voor mezelf weten op te lossen. Ik zag op verschillende Engelse sites mensen die het hadden over een USB 2.0-adaptor. De nieuwste vorm die wordt gebruikt is USB 3.0. Het eerste verloopje dat ik gebruikte om van USB A naar USB C te gaan werkte niet. Maar we hadden ook nog een oudere in huis en die deed het wel goed.
    Dus tip om te proberen: zoek naar een adaptor die USB 2.0 in de naam heeft.
  • Hier hetzelfde probleem! Ik had een kabel van mijn kleine Sony wireless speaker en... gelukt!
  • Ja, inderdaad.......het werkt !!
    Ik had nog een oud verloop stekkertje liggen USB 2 naar micro-usb ( Kobo ereader).
    Dit aangesloten, en alles werkt naar wens !!!
    Dank aan diegene die hierover advies gegeven hebben !!!!!!!!!!!!
Log In of Registreer om te reageren.