Foto's op macbook pro: in welk album?

Hoi! Weet iemand of en hoe het mogelijk is om voor een bepaalde foto die in je fotobibliotheek staat, te zien in welk album je die ook terug kan vinden? Dus vanuit het algemene ' foto's' of 'momenten' tabblad, soms wil ik voor een foto checken of die al in een album staat zonder alle albums te hoeven doorzoeken. Is daar een mogelijkheid voor? Ik hoor het graag!
Groet, Marieke

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    May 2021 aangepast
    Een foto 'staat nooit in een album'. Als je een foto naar een album 'verplaatst' wordt de foto niet zelf verplaatst. Er wordt enkel een thumbnail en verwijzing naar de foto in het album aangemaakt.

    Je hoeft dus niet te zoeken of een foto al in een bepaald album 'staat'. Zet de foto gewoon in het gewenste album (of albums). Als de foto al in het album staat gebeurt er verder niets.
  • Hoi timosha,

    Dank voor je reactie. Ik weet het, maar toch wil ik graag soms checken of een foto ook in een apart album staat. Ik organiseer namelijk graag al m’n foto’s in albums, maar soms zijn er nieuwe foto’s toegevoegd en weet ik niet meer zeker of ze ook al in een album staan. Dus dan zou ik graag op de foto kunnen klikken oid om te zien in welk album hij staat. Snap je?
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik snap het.
  • Fijn! Maar geen idee hoe dit kan dus?
  • In welk album of albums een foto staat kan je volgens mij enkel door in alle albums te gaan kijken. Niet wat jij wil begrijp ik.

    Wat je wél kan doen is een "slim album" aanmaken van alle foto's die nog niet in een "gewoon" album staan (het werkt niet voor foto's die in een slim album staan).
    • Open Foto's
    • Archief - Nieuw slim album
    • Geef het album een naam.
    • Breng in als voorwaarden: "Album"-"Is niet"-"Een of meer" . Het resultaat is een "slim" (dynamisch aanpassend) album van alle foto's die NIET in een gewoon album staan. Je kan die foto's van daar uit verslepen naar een album en het slimme album dat je gemaakt hebt zal zich automatisch aanpassen en de versleepte foto niet meer tonen. Zoals gezegd: dit werkt NIET voor foto's die in een ander slim album zitten. Die zullen wél getoond worden
    Enig voorbehoud: ik zie dat je OS versie "High Sierra" is. Ik ben niet zeker dat dit toen al mogelijk was; het ligt me niet zo vers meer in het geheugen.
  • Hoi Pramon,
    ik had je reactie even gemist, maar super bedankt! Heb me nooit echt verdiept in die slimme albums, maar dit is precies de oplossing die ik zoek :) Dank!!
  • Hoi, ik heb dezelfde vraag als Marike maar dan voor de foto’s welke ik op mijn iPhone zie. Hoe kan ik zien of ze al in een album staan?
  • Hoi allen,

    Ik wil graag checken of een foto in een album zit of niet zonder een album of alle albums te moeten dooraderen. Nog mooier zou zijn of je kan zien of een foto 1 of meerdere albums zit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb deze vraag en antwoord al wel gezien als je een MacBook heb maar ik heb alleen een iPhone.
Log In of Registreer om te reageren.